همزمان با ادامه تظاهرات ضد نژادپرستی، پلیس آمریکا با بلوک‌های سیمانی حصار امنیتی در اطراف کاخ سفید ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که پلیس آمریکا با قرار دادن بلوک‌های سیمانی اقدام به ایجاد حصار امنیتی در اطراف کاخ سفید کرده است.

در همین حال شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که نیرو‌های امنیتی اقدام به متفرق کردن معترضان ضد نژادپرستی در واشنگتن کرده و چادر‌هایی را که توسط معترضان در اطراف کاخ سفید برپا شده بود، جمع کردند.

این اقدام پلیس به درگیری شدید با معترضان منجر شده است و نیرو‌های امنیتی نیز به معترضان در میدان «لافایت» دستور دادند تا متفرق شوند و چادر‌های برپا شده را جمع کنند.

از حدود یک ماه پیش و پس از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، شهر‌های مختلف آمریکا شاهد تظاهرات گسترده ضد نژاپرستی است و پلیس این کشور با متوسل شدن به اقدامات خشونت‌بار این تظاهرات را سرکوب می‌کند.

شامگاه دوشنبه جمعی از معترضان در واشنگتن قصد پایین کشیدن مجسمه «اندرو جکسون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، را داشتند که پلیس با اقدامات خشونت‌بار مانع از این کار شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه دستور بازداشت و حبس افرادی که بنا‌های تاریخی و مجسمه‌ها را تخریب و نابود می‌کنند، صادر کرد.


بیشتر بخوانید


ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: من به دولت فدرال اجازه داده ام کسانی را که هر بنای تاریخی، تندیس یا سایر اموال فدرال را در آمریکا تخریب می‌کنند یا از بین می‌برند، طبق قانون حفظ مجسمه یادبود کهنه سربازان جنگ یا موارد قانونی از این قبیل، بازداشت و با حداکثر ۱۰ سال حبس روبرو شوند.

در همین حال سرویس مخفی این کشور شب گذشته به طور ناگهانی همه خبرنگاران حاضر در کاخ سفید را از آنجا بیرون کرد.

اقدام شتاب‌زده سرویس مخفی آمریکا برای بیرون کردن اصحاب رسانه از کاخ سفید در حالی صورت گرفت، که گروهی از معترضان ضد نژادپرستی در میدان لافایت تجمع کردند و قصد داشتند مجسمه اندرو جکسون را به زیر بکشند.

معترضان آمریکایی خواستار برچیده شدن مجسمه‌های رهبران کنفدراسیون‌ها و نیز مجسمه کریستف کلمب، به اصطلاح کاشف آمریکا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار