سرویس اینترنتی " بانو تاکسی " با کد تماسی ۱۸۴۴ برای حداکثر استفاده از فضای دیجیتالی مجازی، ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نرگس شفاهی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل بانوان خراسان رضوی نیز در مراسم رونمایی "اپلیکیشن تخصصی بانوان تاکسی گفت: این اتحادیه با عضویت دو هزار و ۳۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار و راننده با گنجایش ماهانه ۲۰ هزار مسافر در مشهد و حومه آن فعالیت دارد.
 
او افزود:اعضای این اتحادیه از اواخر پارسال با بروز بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا و تعطیلی مدارس و خدمات خودرویی اختصاصی دچار زیان فراوانی شده‌اند.
 
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل بانوان خراسان رضوی ادامه داد: سرویس اینترنتی " بانو تاکسی " با کد تماسی ۱۸۴۴ برای حداکثر استفاده از فضای دیجیتالی مجازی و رونق دوباره اشتغال بانوان راننده و با حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه و به کارگیری ۱۵ اپراتور و ساماندهی خدمت ۴۰۰ بانوی راننده راه اندازی شده است.
 
شفاهی بیان کرد: اتحادیه حمل و نقل بانوان استان خراسان رضوی با هدف حمایت از اعضای آسیب پذیر ۶۰۰ بسته معیشتی به هزینه ۶۰ میلیون تومان توزیع کرده است.

طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا به زنان نان‌آور و کارآفرین بسیار بیشتر از مردان آسیب زده لذا این قشر جامعه برای دوران پساکرونا نیازمند حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها و نهاد‌های متولی هستند.

او  افزود: استفاده از امکانات رسانه‌های دیجیتالی در فضای مجازی می‌تواند در مسیر حمایت همه‌جانبه از زنان نان‌آور و کارآفرین در دوران پساکرونا، بسیار راهگشا باشد.

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی حوزه اشتغال و تولید کشور را پس از بروز بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا، دچار مشکلات فراوان توصیف و ادامه داد: آسیب‌پذیری بانوان کارآفرین و نان‌آور در این شرایط بیشتر بوده لذا میبایست همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شوند تا شاهد اثربخشی بیشتری در حوزه اقتصاد و کارآفرینی باشیم.
 
 
طهماسبی بیان کرد: سیاست‌های کلی نظام، نام‌گذاری سال‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز بر اهمیت کارآفرینی، تولید و اشتغال تاکید دارند و ما نیز تکلیف داریم از تمام امکانات برای اثر بخشی در حوزه اشتغال بانوان کار آفرین و یا دریافت کننده خدمت استفاده کنیم به همین خاطر بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در حوزه اقتصادی و اشتغال است.

او تصریح کرد: در فضای بحرانی کرونا و پساکرونا استفاده از امکانات دیجیتالی رسانه‌ها برای افزایش اشتغال و درآمد زنان بسیار می‌تواند موثر باشد، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتالی از ملزومات زندگی در بحران کرونا و پساکرونا است و ما باید با درک این موضع مهم از امکانات یاد شده استفاده کنیم.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.