معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت:در راه ادای دین به این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نتوانسته ایم نمره قابل قبولی کسب کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در سومین جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تنها راه ادای دین به ایثارگران، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است که اکنون با، اما و اگر‌های جنگ تحمیلی مواجه شده‌اند.

او افزود: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید بتوانیم از همه ابزار‌ها و توانائی‌های محلی و بومی در مرکز و شهرستان‌ها به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس خدمات و رشادت‌های ایثارگران در دوران جنگ و دفاع مقدس بهره‌گیری کنیم و امسال خود رزمندگان عزیز و خانواده‌های شهدا به صورت خاص می‌توانند فعالیت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جامعه و نسل کنونی به اسناد و خاطرات جنگ نیاز دارد و اعضای ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان می‌توانند نقش ویژه‌ای در این رابطه ایفا کنند از این رو از همه دستگاه‌های عضو ستاد انتظار داریم تا پایان سال حداقل با انتشار برخی محتوا‌ها و ترویج بخش اندکی از فرهنگ ایثار و شهادت، بخش ناچیزی از دین خود را در برابر شهدا و ایثارگران ادا کنند.

جعفری پیروی محض مردم از فرمایشات امام خمینی (ره) را ویژگی بارز دوران دفاع مقدس و عامل کسب پیروزی‌ها در آن دوران دانست وبیان کرد: در آن دوران هشت ساله همه مردم در قالب بسیج به دنبال کمک به جنگ در ابعاد مختلف بودند و هر که هر چه می‌توانست برای پشتیبانی همه جانبه جنگ داد امسال هم باید همه تلاش کنیم این خدمات به تصویر کشیده شود و فرهنگ ماندگار جنگ از این طریق در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد.

او  خودباوری و اتکای به خود را درس دیگر دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: تحریم‌هایی که در آن دوران حتی در حوزه تولید فشنگ وجود داشت موجب شد در بخش دفاعی به خود آییم و با همان جوانان به خودکفایی برسیم و اکنون نیز تولیدات خود را صادر می‌کنیم و همان تحریم‌های دیروز باعث بالندگی امروز ما شد.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در آن دوران تنوع جنگ افزار‌های رژیم بعث عراق نشان دهنده حمایت و جانبداری همه قدرت‌های غرب و شرق در آن جنگ نابرابر بود با این وجود همه در جبهه از هم سبقت می‌گرفتند تا در صحنه حضور یابند و الان هم در حوزه اقتصادی در مضیقه فراوان هستیم و نیاز داریم امروز نیز مدیران مانند دوران جنگ در صف نخست قرار بگیرند و به این فرهنگ تمسک کنند و در خدمات رسانی از سایر آحاد مردم سبقت بگیرند و این‌ها همه فرهنگ‌های غنی و زنده دفاع مقدس است .

جعفری اظهار کرد: دستورالعمل‌ها در حوزه چهلمین سالگرد دفاع مقدس بومی سازی برنامه هاست، در چهلمین سالگرد با وجود کرونا و مسائل و محدودیت‌های موجود برنامه‌ها باید فراتر از یک هفته و در طول سال برگزار شود و برنامه‌های امسال باید بسیار گسترده‌تر از گذشته و با نمود بیشتر برپا شود.

او تصریح کرد: مطابق اختیارات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی یک درصد بودجه ذکر شده در ردیف مربوطه در اختیار دستگاه‌ها بابت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار