مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از ترسیم برنامه‌ها و ایجاد زیر ساخت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر استان خبر داد.

رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: با همکاری تیم کارشناسی و دانشگاهی، افق فرهنگ و هنر استان را برای ۵ سال آینده ترسیم میکنیم، که در این افق ما بحث زیرساخت‌ها و توسعه کمی و کیفی استان را در نظر داریم که اداره فرهنگ و ارشاد در تمام زمینه‌ها و مولفه‌ها باید طبق نقشه راه فعالیت کندو روابط عمومی ما آمادگی دارد تا از پیشنهادات و راهکار‌های مردم و متخصصین این حوزه استفاده کند.

او افزود: ما باید در حوزه استان با توجه به جمعیت، سرانه فرهنگی هر شهروند را مشخص کنیم و براساس این سرانه به دنبال برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در رابطه با ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در سطح استان گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه کمی در سطح استان نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و به ویژه استفاده از بخش خصوصی است که ما باید قبل از ایجاد این زیرساخت‌ها ابتدا باید آن‌ها را در سطح شهر و شهرستان‌ها و براساس شاخص ها، مولفه‌ها و محور‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر است شناسایی کنیم و مشارکت بخش‌های مختلف شهرستان را در نظر بگیریم تا بدانیم در یک شهرستان برنامه پنج سال آینده در حوزه زیرساختی و حوزه فعالیتی چگونه است.

رمضانعلی معتمدی در رابطه با بخش خصوصی اظهار داشت:مردم و مسئولین مستحضر باشند که بخش خصوصی یک ظرفیت برای کشور، استان و شهرستان است و ما باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بحث زیر ساخت‌ها استفاده کنیم و ان را در مسیر درست هدایت کنیم.

او گفت:در بحث فعالیت‌های اداره ارشاد ما خودمان سیاست گذار، برنامه ریز، هماهنگ کننده، ناظر و حمایت کننده هستیم که چه در سطح استان و چه در سطح شهرستان فعالیت‌های ما باید روی این پنج محور باشد و مجوزاتی که برای موسسات فرهنگی و آموزشگاه‌ها صادر میکنیم.که این فعالیت‌ها باید در این مراکز انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما باید از پاسخگو به مطالبه گر تبدیل شویم گفت:جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل و شهرستان ما باید حاکمیت و اقتدار فرهنگی داشته باشد که در این راستا ما هم در سند و هم در افق و زیرساخت هایمان پیش بینی می‌کنیم و نیازمند تعامل، هم گرایی و هم افزایی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

معتمدی با اشاره به اینکه نباید به یک محصول تولیدی فقط از جنبه اقتصادی توجه شود گفت: در تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی و بخش خصوصی هر فعالیتی که در سطح استان برای مردم، تولید و صادرات انجام میشود باید همه آن‌ها پیوست فرهنگی داشته باشند و محصولات با توجه به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به کشور و دنیا معرفی شود.

او با بیان اینکه همه شهر‌ها و روستا‌های ما ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارند افزود:نباید اصفهان را فقط به میدان امام و پل خواجو و سی و سه پل بشناسند ما در شهرستان‌ها نماد‌ها و اِلِمان‌های فرهنگی زیادی داریم که هزاران سال قدمت دارند که این‌ها باید پیوست فرهنگی محصولات و صادرات ما شوند تا با این نگاه بتوانیم اصفهان را در جایگاه واقعی خودش به دنیا معرفی کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ziba
۱۵:۲۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فرهنگ و هنر اصفهان باید سرامد و ممتاز در کشور باشد
Iran (Islamic Republic of)
MM.AA
۱۵:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
MM.AA
۱۵:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام