فرماندار شیراز بر تقویت اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری کرونا به ویژه جلوگیری از شکل گیری تجمعات، آموزش و فرهنگ سازی اصول بهداشتی در شیراز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تقویت اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری کرونا به ویژه جلوگیری از شکل گیری تجمعات، آموزش و فرهنگ سازی و رعایت اصول بهداشتی از جمله مواردی بود که فرماندار شیراز در نشست ستاد مقابله با کرونا، بر آن تاکید کرد.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز در نشست ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز در زمینه مبارزه با بیماری کرونا نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد که این نشان از فرهنگ مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

او با اشاره به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در سطح استان فارس و به تبع آن در کلانشهر شیراز، گفت: شرایط چندان رضایت بخش نیست و آمارها، مسئولان را نگران کرده است.

فرماندار شیراز، بر توجه بیشتر به شستن دست ها، حفظ فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خرید، ادارت و بانک‌ها تاکید کرد و همچنین از مردم درخواست کرد استفاده از ماسک را حتما در اولویت قرار دهند.

امیری گفت: مسئولان، مردم را بیش از گذشته به همکاری و همراهی در اجرای برنامه‌های ستاد کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی تشویق کنند.

فرماندار شیراز با اشاره به فعالیت کمیته نظارت بر صنوف در سطح شیراز، اضافه کرد: پیرامون گزارش های رسیده از سوی مرکز بهداشت تاکنون تخلفی در خصوص پلمب واحد‌های نانوایی در سطح این کلانشهر نداشته ایم و موردی گزارش نشده است.

او همچنین بر تداوم نظارت بر جایگاه‌های سوخت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: برگزاری هر گونه همایش، سمینار و کنفرانس در این کلانشهر ممنوع است.

امیری با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان به کسی اجازه ندهد، بدون ماسک وارد شود، تصریح کرد: این موارد باید رعایت شود تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه تجمعات یکی از علل شیوع ویروس کرونا است، بر کاهش مراسم‌ها و تجمعات چه به صورت رسمی و غیر رسمی تاکید کرد.

او همچنین در خصوص تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی، ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ ای برای تعطیلی ناوگان حمل و نقل نیست.

امیری با بیان اینکه استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل اجباری است و رانندگان و مسافران ملزم به استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: همچنین در جلسه در ستاد مقابله با کرونا تاکید شد که زمینه تامین ماسک برای شهروندان تسهیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.