سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سروآباد از رفع تصرف ۴۱ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مسعود محمودی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: انجام گشت و کنترل‌های مستمر و پیگیری‌های جدی و بدون وقفه منجر به رفع تصرف سه هزار و ۸۴۸ متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان طی سال جاری شد.

او با اشاره به اینکه منطقه شاهو و کوسالان از اسفند ماه سال ۸۸به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است، افزود: طی ۱۰ سال اخیر با تلاش کارکنان حفاظت محیط زیست این شهرستان، همیاران محیط زیست و توجه ویژه‌ای که از سوی مراجع قضایی به مقوله محیط زیست و منابع ملی شده، ۱۳ فقره رفع تصرف اراضی ملی به مساحت حدود ۴۱ هزار مترمربع از چنگ زمین خواران انجام شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد افزود: مناطق حفاظت شده قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

محمودی تاکید کرد: بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا گاهی بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم بکر در این مناطق می‌شوند.

وی یادآور شد: در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه ملازمه‌ای با محیط زیست شامل ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.