کفاشیان: قرار نیست جای کسی را در فدراسیون فوتبال بگیرم/ نباید به ویلموتس پول زور بدهیم

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: بازگشت من به فدراسیون فوتبال برای گرفتن جای شخص دیگری نیست.

/کفاشیان: برای گرفتن جای کسی به فدراسیون نیامدم/ نباید به ویلموتس پول زور بدهیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص بازگشت به این فدراسیون اظهار داشت: از سال ۹۴ نایب رئیس فدراسیون هستم اما به دلیل محرومیتی که برای من به وجود آمد، مقطعی غیبت داشتم.  پس از کاهش مدت محرومیت نیز تصمیم گرفتم که به فدراسیون برگردم و با هیئت رئیسه همکاری داشته باشم. این همکاری در قالب هیئت رئیسه خواهد بود البته جلسه هیئت رئیسه را هنوز برگزار نکردیم. موانع زیادی پیش روی ما خواهد بود که مهمترین آن‌ها تصویب اساسنامه است. بعد از آن هم انتخابات فدراسیون را در پیش داریم و باید هرچه زودتر فدراسیون را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

شاهد انتخابات بی‌طرفانه‌ای خواهیم بود

کفاشیان درباره اینکه گفته می‌شود ورود او به فدراسیون برای مهندسی انتخابات به سود وزارت ورزش است، گفت: مجمع فدراسیون فوتبال به‌گونه‌ای نیست که بشود در آنجا مهندسی کرد.  نظر من هم روی شخص خاصی نیست و با صحبتی که با اعضای هیئت رئیسه داشتیم قرار شد انتخابات بی‌طرفانه‌ای را برگزار کنیم. تعداد اعضای مجمع نیز بیشتر شده است و نیاز دارد که انتخابات با دقت بیشتری برگزار شود.

حضور اعضای هیئت رئیسه در فدراسیون فوتبال شغل محسوب نمی‌شود

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارات قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس که بازگشت او را به فدراسیون نوعی جرم قلمداد کرده بود گفت: من به قانون احترام می گذارم. همان زمانی هم که قانون بازنشستگی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، امضای تعهد آوری نکردم. اما حضور اعضای هیئت رئیسه در فدراسیون برای آنها شغل محسوب نمی شود. حضور من هم در فدراسیون تا زمان انتخابات خواهد بود. ۶۵ سال دارم و طبق اساسنامه نمی‌توانم در دوره بعدی نامزد شوم. به هرحال از قبل در فدراسیون بودیم و دیگران هم شرایطی مثل من دارند.

برای گرفتن جای کسی نیامده‌ام

کفاشیان درباره مخالفت برخی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون با بازگشت او به فدراسیون گفت: من با اعضای هیئت رئیسه صحبت کردم. آن‌ها هیچ نگرانی و مشکلی با این موضوع ندارند چرا که من برای گرفتن جای کسی نیامده ام. هر تصمیمی که در هیئت رئیسه گرفته بشود، بنده صاحب یک رای خواهم بود و صحبت ها و حرف های دیگران را می شنویم و رای نهایی را می پذیریم.

قانون، فرد بازنشسته را برای سرپرستی قبول نمی‌کند

او در پاسخ به اینکه از لحاظ قانونی نایب رئیس اول حکم سرپرست فدراسیون را در شرایط فعلی دارد گفت: بحث بازنشستگی من مطرح است. قانون از فدراسیون مهمتر است. شاید قانون فدراسیون، نایب‌ رئیس اول را به عنوان سرپرست بشناسد اما قانون، بازنشسته را به سرپرستی قبول نمی‌کند. البته گویا مشکل بازنشستگی حیدر بهاروند برطرف شده است.


بیشتر بخوانید:

/کفاشیان: برای گرفتن جای کسی به فدراسیون نیامدم/ نباید به ویلموتس پول زور بدهیم

او درباره حضور برخی از بازنشسته‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق صحبت‌هایی که کردیم اعضای هیئت‌رئیسه که شاغل نیستند، حضورشان در فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات مشکلی ندارد، اما در برخی از قسمت‌ها مثل رئیس، دبیرکل و خزانه‌دار افراد نباید بازنشسته باشند.

کفاشیان درباره اصلاحات اساسنامه گفت: هنوز وقت نکردم که این موضوع را دنبال کنم. باید بیشتر مطالعه کنم. البته تا جایی که اطلاع دارم از نظر فیفا اصلاحات خوبی صورت گرفته که هم مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران است و هم از طرفی، فدراسیون  استقلال خودش را حفظ کرده است. البته موارد جزئی دیگری از نظر فیفا وجود دارد که می‌تواند قابل حل باشد.

همه چیز را سر فدراسیون خراب نکنیم 

کفاشیان در پاسخ به این سوال که اگر جای مهدی تاج بود با مارک ویلموتس قرارداد امضاء می‌کرد یا خیر اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانم. من در جایگاه تاج نبودم و نیستم. اما وقتی که قرارداد خوبی امضاء می‌کنید، باید آن را ادامه بدهید. وقتی همه چیز خراب می‌شود، نیاییم و همه چیز را سر فدراسیون خراب کنیم.

نباید کسی پول زور از ما بگیرد

او تصریح کرد: هر چیزی که ویلموتس بخواهد بیشتر از قراردادش دریافت کند، غیرعادلانه است. فدراسیون هم باید از طریق وکلای خود اقدام کند تا کسی پول زور از ما نگیرد.

/کفاشیان: برای گرفتن جای کسی به فدراسیون نیامدم/ نباید به ویلموتس پول زور بدهیم

کفاشیان درباره پیش‌بینی‌اش از این پرونده گفت: در جریان مراحل این پرونده نیستم و نمی‌دانم در انتها چه اتفاقی رخ خواهد داد.

کی‌روش برای برکناری نمازی  دلایل خاص خودش را داشت

کفاشیان درباره اظهارات اخیر امید نمازی در خصوص تحرکات شخصی به نام بهروز زنجانی برای برکناری‌اش از تیم ملی در زمان کارلوس کی‌روش، اظهار داشت: به هیچ وجه در جریان رفتن نمازی از تیم‌ملی نبودم. کی‌روش نیز به صورت مستقل تصمیم گیری می‌کرد و این موضوع در قرارداد او گنجانده شده بود. بعید می‌دانم کی‌روش حرف‌های شخص دیگری را قبول کرده باشد. کی‌روش برای برکناری نمازی دلایل خاص خودش را داشت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
به تو هم نبايد پول خنده بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
حالا داری میگی نباید پول زور بدیم؟
Canada
ابوالفتح
۱۸:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اخه یکی تو این مملکت نیست به این آقای بازنشسته بگه سال ۹۴ که به عنوان نایب ریس انتخاب شدی اون فدراسیون ریس هم داشت و اون مجموعه تو رو انتخاب کرد
از اون موقع تا الان چندین بار مسیولین اون مجموعه عوض شدند
رو چه حسابی شما هنوز سمت و پست داری
مگه انتخاب مادام العمر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
من اگر جای این آقا بودم با این همه هجمه ،حرف وحدیث مصاحبه که چه عرض کنم ،ازخانه بیرون نمی آمدم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کی می بری
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۱۶:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
هوس کانادا زده سرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
چی می خواهی از جان این مردم وفوتبال برو بابا دیگه بس است میدان رابده به جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
چرا اساس نامه رو اصلاح نمیکنن 20 ساله چمبره زدن رو فدراسیون حساب مالی و اموال اینا رو کسی بررسی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
ما خسته شدیم از دیدن شما توفوتبال
خودت خسته نشدی؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اگر واقعا بهانه تو خدمت است برو جایی دیگر خدمت کن . هرچند که شما فدراسیون فوتبال را گوشت قربانی یا ارث پدری می دانید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاجلالی
۱۳:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
وااااای از دست بعضیا این قدر زیراب همدیگرو نزنید بنده خدا اومده کاری بکنه
آخرین اخبار