وزیر دفاع ژاپن اظهارات مطرح‌شده در کتاب جان بولتون مربوط به مطالبه بیشتر واشنگتن از توکیو برای ادامه حضور نظامیان خود را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد آمریکا برای استقرار نظامیان خود در این کشور پول بیشتری را درخواست نکرده است.

تارو کانو در واکنش به اظهارات مطرح شده در کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در خصوص باج خواهی واشنگتن از توکیو، اعلام کرد درخواست مطالبه بیشتری برای تداوم حضور نظامیان آمریکا در خاک ژاپن مطرح نشده است.

بولتون در کتاب جدید خود نوشت: دونالد ترامپ از توکیو خواست هشت میلیارد دلار سالانه به واشنگتن در ازای هزینه‌های حضور نیرو‌های آمریکا در ژاپن پرداخت کند، در غیر این صورت آن‌ها را از آنجا خارج می‌کند.

به نوشته بولتون، او در سال ۲۰۱۹ با همتای ژاپنی خود «شوتارو یاچی» ملاقات کرد تا پیام ترامپ را به او برساند و بگوید که او می‌خواهد «توکیو سالانه ۸ میلیارد دلار از سال ۲۰۲۰ به واشنگتن بپردازد» که ۲.۵ میلیارد دلار آن را باید در همان زمان پرداخت می‌کرد.

این در حالی است که بنا به نوشته «ژاپن تایمز»، در آن زمان توکیو ۱.۸ میلیارد دلار به جای ۲.۵ میلیارد دلار برای میزبانی از سربازان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ اختصاص داده بود. گفته می‌شود ترامپ رقم ۸ میلیارد دلار را بر اساس فرمول «هزینه + ۵۰ درصد» محاسبه کرده بود، بدان معنا که ۸ میلیارد هزینه واقعی استقرار نیرو‌ها بعلاوه ۵۰ درصد حق بیمه آن‌ها بود.

بولتون در کتاب خود نوشت: ترامپ، تاجر پیشین، معتقد بود تهدید به عقب‌نشینی سربازان آمریکایی بهترین راه برای مجبور کردن متحدان برای پرداخت پول بیشتر است، زیرا این «شانس شما را در موقعیت معامله بسیار بیشتر و قوی‌تر می‌کند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار