نماینده مجلس گفت: در جریان کرونا اگر مدیریت محلی وجود داشت و می‌توانست تصمیم بگیرد، کشور با تبعات بسیار کمتری از موضوع عبور می‌کرد.

استانداران و مدیران منطقه‌ای کشور بی‌اختیار هستند/ چرا تغییر فرمانداران ممنوع شده است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی امروز با بیان اینکه کاملاً بدیهی است که کشوری به پهناوری ایران با مدیریت تمرکز گرایانه اداره نمی‌شود، اظهار کرد: باید به سمت سیاست عدم تمرکز و واگذاری اختیارهای مرکز به مدیران محلی برویم.

او ادامه داد: در حال حاضر استانداران به عنوان مدیران اصلی منطقه‌ای کشور و نمایندگان حکومت، کاملاً مسلوب الاختیارند.

عنابستانی تأکید کرد: در جریان کرونا اگر مدیریت محلی وجود داشت و می‌توانست تصمیم بگیرد، کشور با تبعات بسیار کمتری از موضوع عبور می‌کرد، اما متأسفانه به طور کامل اختیارهای استانداران گرفته شد و وزیر باید در این باره حساس باشد و از مدیرانش حمایت کند.

نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: اینکه استانداری مانند استاندار خراسان رضوی کوچکترین تصمیمی نتواند بگیرد و حتی حق تعطیلی یک روزه استانش را نداشته باشد، بسیار ضعف بزرگ برای وزارت کشور و ساختار اداره کشور است.

او ادامه داد: شهرداری‌ها به حالشان رها شده‌اند و در شهرهای کوچک در پرداخت حداقل هزینه‌های اداره خودشان مانده‌اند و صدایشان به کسی نمی‌رسد.

عنابستانی افزود: شهرداری‌ها تجهیزات مناسب ندارند و کل بار حمل و نقل شهرهای بزرگ هم به دوش خودِ شهرداری است و دولت  سال‌هاست که سهم خودش را نمی‌پردازد.

او با بیان اینکه در مقابل بحران به شدت بی دفاع شدیم، اظهار کرد: کمترین تدبیر بحرانی وجود ندارد و تجهیزات شهرستان‌ها بسیار فرسوده است. حدود ۲ماه از سیل گذشته  است و هیچ اقدام موثری برای مقابله و پرداخت خسارت و جبران خرابی‌ها شکل نگرفته است.

نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: اخیراً آقای عرف، معاون سیاسی ابلاغ کرده است که هیچ تغییری در حوزه مدیران صورت نگیرد و تغییر ممنوع است؛ این ابلاغ بر چه مبنایی است؟ اگر فرماندار و مدیر ضعیف است، چرا نباید تغییر کند؟ در حالیکه اراده ملت بر عوض کردن چرخ حرکت ملت است.

عنابستانی گفت: آقای رئیس جمهور گفته است که آماده تعامل با مجلس هستیم، تعامل دو سویه است و باید دو طرفه باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار