مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت:آب شرب مناطق شهری و روستایی خوی از ۱۰۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،یداله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران کمبود آب در ایران و جهان گفت: فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب نباید معطوف به هفته صرفه جویی باشد و باید در طول سال با انجام راهکا‌های مناسب این مقوله را به سر منزل مقصود برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با اشاره به وضعیت بحرانی تامین آب شرب شهرستان خوی اظهار کرد: آب شرب مناطق شهری  از  ۴۰ حلقه چاه و مناطق روستایی از ۶۰ حلقه چاه  تامین می شود.

سلطانی  با بیان اینکه ۱۰۰۰ حلقه چاه نیز برای مصارف کشاورزی در سطح شهرستان فعال هستند، تصریح کرد: در شهرستان خوی برای مهار آب‌های سطحی هیچ منبع و سدی وجود ندارد و این موجب شده فقط از منابع زیر زمینی آب شرب مورد نیاز تامین شود که این موجب شده همه ساله عمق چاه‌ها عمیق‌تر و کم آب‌تر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی ادامه داد: شهرستان خوی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱۶ هزار مشترک شهری و روستایی در حال حاضر تولید و توزیع آب شهرستان برابر است که نشان دهنده بحران آب در این شهرستان است.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴ درصد شهر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد که تلاش می‌کنیم ۳۶ درصد باقی مانده در سال‌های آتی زیر پوشش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در مورد معیار مصرف سرانه آب نیزگفت: سرانه مصرف آب هر نفر بصورت جهانی ۱۵۰ لیتر در شبانه روز می‌باشد که این مقدار سرانه در مصرف شهری و روستایی خوی برای هر نفر ۱۸۱ لیتر در شبانه روز می‌باشد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.