معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال بیش از ۸۴ هزار تن انگور از تاکستان‌های استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یحیی اسفندیاری معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح تاکستان‌های استان را ۹۶۲۵ هکتار عنوان کرد و گفت : از این میزان ۸۰۱۰ هکتار آن به باغات انگور دیم و مابقی به باغات انگور آبی اختصاص دارد.

او با بیان اینکه شهرستان صحنه با ۲۱۷۴ هکتار بیشترین سطح تاکستان‌های استان کرمانشاه را دارد، گفت : تاکستا‌های کندوله در این شهرستان با برخورداری از تنوع ارقام انگور جزو باغات ممتاز انگور در کشور هستند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: دومین و سومین شهرستان‌های استان از حیث فراوانی باغات انگور، شهرستان‌های قصرشیرین و کرمانشاه هستند، هرچند در تمامی شهرستان‌های استان کم و بیش تاکستان داریم.

اسفندیاری ادامه داد: امسال ۸۴ هزار و ۴۸۰ تن انگور در تاکستان‌های استان کرمانشاه برداشت شود.

او ارقام انگور تاکستان‌های استان کرمانشاه را شامل یاقوتی، کاشمر، عسکری، بی دانه و دانه دار، فخری، شاهانی، ریش بابا، کشمشی و... عنوان کرد.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ه با بیان اینکه برداشت انگور در استان کرمانشاه از باغات انگور یاقوتی منطقه سومار از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: انگور یاقوتی برداشت شده در باغات این منطقه جزو نوبرانه‌های انگور یاقوتی در کشور است که اغلب در بازار تهران عرضه می‌شود.

او ادامه داد: برداشت انگور در استان کرمانشاه تا اواخر شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.