اولین پایگاه اطفا حریق یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه چهارگنبد بخش بلورد سیرجان افتتاح شد.

افتتاح نخستین پایگاه اطفا حریق منابع طبیعی سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران میرشاهی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: متاسفانه از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون ده فقره آتش سوزی درمراتع شهرستان سیرجان رخ داده و بیش از ۴۰ هکتار از منابع طبیعی این شهرستان از بین رفت.

او با بیان اینکه افتتاح نخستین پایگاه اطفا حریق در چهارگنبد اقدامی شاخص، کارساز و موثر در راستای حفاظت و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی است، افزود: با وجود این پایگاه هماهنگی و ساماندهی نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد درعملیات‌های اطفا حریق مراتع منطقه چهارگنبد بهتر و بیشتر می‌شود و خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌ها به حداقل خواهد رسید.

مسعود میرمحمدی، مجری طرح‌های معین اقتصادی بخش بلورد نیز گفت: این پایگاه به منظورجلوگیری ازآتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منطقه چهارگنبد و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع جهان فولاد سیرجان افتتاح شد.

او افزود: این پایگاه که در روستای اسلام آباد منطقه احداث شده با زیربنای ۷۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد ریال ایجاد شده و  بخشی از تجهیزات خریداری شده است.

او تصریح کرد: بایستی مسئولین نیز یک نفر نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنند تا این پایگاه که درمنطقه‌ای مشرف بر منطقه احداث شده است در مواقع لازم ۲۴ ساعته آماده کمک رسانی برای ممانعت از آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اطفای حریق ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.