رییس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : کمتر از یک درصد دانش آموزان کرمانشاه مصرف مواد یا الکل دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضاییان رییس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : در محیط مدارس استان هیچ دانش آموزی حتی تظاهر به کشیدن سیگار نمی‌کند.

او از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با عنوان نماد با همکاری هشت دستگاه اجرایی خبر داد و گفت : این طرح در شهر‌های کنگاور، هرسین، پاوه، اسلام آباد غرب شروع شده و قرار است با کمک معلمان دانش آموزانی که افکار خودکشی یا مشکلات فقر و اعتیاد دارند، شناسایی شوند.

او ادامه داد: آموزش نه گفتن باید در سنین پیش دبستانی و دبستان و نیز مهارت‌های زندگی باید در دوران متوسطه اول و دوم آموزش داده شوند.

رضاییان زنجیره توانمند سازی را شامل معلمان، دانش آموزان و والدین آن‌ها دانست و گفت: در روستا‌های ما معلمان از احترام خاصی برخوردارند و این افراد سفیران خوبی برای آگاه سازی روستاییان هستند.

رضاییان ایجاد محتوا برای برنامه نرم افزاری شاد را از دیگر برنامه‌های اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نام برد.

او افزد: جامعه هدف آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر در حقیقت باید آموزش و پرورش باشد چرا که ۳۲۰ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصیل هستند و این افراد به انضمام والدینشان در مجموع نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را تشکیل می‌دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.