وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد این کشور اتهامات بی‌اساس واشنگتن علیه پکن را رد می‌کند و از پمپئو می‌خواهد دست از انتشار «ویروس سیاسی» بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در یک نشست خبری اتهامات اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا علیه پکن را بی‌اساس خواند و از او خواست از گسترش «ویروس سیاسی» دست بکشد.

این سخنگو گفت: «چین کاملا مخالف اتهامات بی‌اساس پمپئو علیه پکن است و آمریکا با این اتهامات سعی دارد میان ما و کشور‌های دیگر شکاف ایجاد کند.» او در ادامه تاکید کرد که اظهارات پمپئو خلاف حقایق و هنجار‌های اساسی روابط بین‌الملل است و وزیر امور خارجه آمریکا تنها با ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک این اظهارات را بیان می‌کند. ژائو گفت مردم چین در طول تاریخ از این صحبت‌ها زیاد شنیده‌اند و این دست اظهارات در جامعه بین‌المللی خریداری ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت «ما به این سیاستمدار آمریکا توصیه می‌کنیم که اشتباهات خود را اصلاح کند و از انتشار"ویروس سیاسی" دست بکشد و اقدامات بیشتری برای ارتقای همکاری‌های چین و آمریکا انجام دهد نه آنکه این همکاری‌ها را تضعیف کند.»

این اظهارات ژائو پس از آن مطرح می‌شود که پمپئو در نشست مجازی دموکراسی کپنهاگ روز جمعه با حمله به چین این کشور را متهم اصلی انتشار ویروس کرونا در جهان معرفی کرد و از کشور‌های اروپایی خواست میان چین و واشنگتن یکی را انتخاب کنند. پمپئو در این اجلاس گفت چین قوانین سازمان جهانی بهداشت را نقض کرده و تا یک ماه انتقال انسان به انسان ویروس کرونا را گزارش نداد تا اینکه در نهایت این بیماری در تمام استان‌های این کشور گسترش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار