مقامات کره جنوبی امروز هشدار دادند که این کشور با موج دوم کرونا روبروست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات بهداشتی کره جنوبی امروز دوشنبه برای نخستین بار اعلام کردند این کشور با موج دوم شیوع کرونا روبروست که این موج در پایتخت متمرکز خواهد بود.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس با اعلام این خبر نوشت: شهردار پایتخت کره جنوبی نگران است که این کشور ابزار کنترلی خود را بر دومین موج کرونا از دست بدهد.

«پارک وون سون» شهردار کره جنوبی امروز دوشنبه در سخنانی گفت: اگر سئول بوسیله این ویروس هدف حمله قرار گیرد، تمامی کشور با بحران مواجه خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد در صورتی که آمار مبتلایان جدید کم نشود، سئول وارد اقدامات فاصله گذاری اجتماعی شدیدتری خواهد شد.

پیشتر مرکز مبارزه با بیماری‌ها و پیشگیری کره جنوبی اعلام کرده بود موج نخست این ویروس در کره جنوبی در واقع به پایان نرسیده است.

مدیر مراکز مبارزه با بیماری‌ها و پیشگیری کره جنوبی اعلام کرده بود مشخص است موج دوم به شکلی زیادی در سئول متمرکز خواهد بود که پیش از آن، کمتر شاهد این بیماری بوده است.

او در ادامه افزود: در منطقه پایتخت، معتقدیم موج نخست از ماه مارس تا آوریل و از فوریه تا مارس بوده و موج دوم نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است تا کنون بیش از ۹ میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۴۷۱ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین آمریکا با ثبت بیش از دو میلیون مورد ابتلا، رتبه نخست مبتلایان را در میان کشور‌های جهان به ثبت رسانده است. شمار قربانیان حاصل از کرونا نیز در این کشور طبق آمار‌های رسمی به بالای ۱۲۲ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار