قاسم سلیمانی دشتکی گفت : بازرسین صمت، اصناف و تعزیرات در بحث گرانفروشی با جدیت ورود کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه ۲ تیرماه در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا ضمن تاکید بر مبارزه جدی با گرانفروشی، گفت: برای مبارزه با گرانفروشی و افزایش قیمت کالا‌ها باید نظارت‌ها در سازمان صمت، اصناف و تعزیرات بیشتر شده و بازرسین این نهاد‌ها وارد عمل شوند و اگر این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند، دادستانی ورود خواهد کرد.

او ادامه داد: قانون اختیارات کاملی به تعزیرات، سازمان صمت و بازرسین اصناف داده است و در چارچوب این اختیارات باید نظارت‌های دقیق تری بر بازار صورت گیرد.

رئیس شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به وضعیت قاچاق دام در استان خاطر نشان کرد: ما در استان مازاد تولید دام داریم، در این زمینه باید برنامه‌ای برای عرضه‌ی مازاد تولید دامداران ایجاد شود تا از قاچاق دام جلوگیری شود.

او در ادامه به سامانه انبارداری اشاره کرد و افزود: باید در زمینه ورود تجار و انبارداران به این سامانه فرهنگسازی صورت گیرد و همه‌ی انبار‌های استان دراین سامانه وارد شده و ورودی و خروجی کالا‌های خود را ثبت کنند در این صورت ما دیگر شاهد احتکار کالا‌ها نخواهیم بود.

استاندار ایلام خواستار ورود و نظارت دقیق در حوزه‌ی لوازم خانگی دراستان شد و ابراز داشت: با گرانفروشی‌ها باید با قدرت برخورد شود و دستگاه‌های مربوطه باید نظارت دقیق تری داشته باشند و درغیر این صورت ما از ورود دادستانی به این مقوله حمایت خواهیم کرد.

او همچنین نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی برای مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم دانست و تصریح کرد: صدا و سیما همواره یارو یاور دولت دراستان بوده است و اقدامات و برنامه‌های خوبی نیز دراین زمینه از شبکه‌ی استانی پخش شده و مااگر در حوزه‌ی فرهنگسازی قوی‌تر عمل کنیم کمتر نیازبه برخورد‌های قهری خواهیم داشت.

سلیمانی دشتکی با بیان این که در روال عادی روال عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را در بازار مشخص می‌کند، گفت: این در شرایطی است که تحریم نباشد و صادرات آزاد داشته باشیم و واردات به میزان لازم وجود داشته باشد، ولی ما درشرایط عادی نیستیم و وظیفه ما این است که بازار را بر مبنای شرایط پیش رو مدیریت کنیم.

او تأکید کرد: وقتی عرضه کالایی بالاست و مازاد بر نیازاست و قیمت‌ها هم متناسب است باید فرصت عرضه و صادرات محصول به استان‌های دیگر هم وجودداشته باشد، به طور مثال تولیدات ما در حوزه‌ی دامی ازنیاز استان بالاتر است و باید در این زمینه برنامه ریزی برای عرضه این محصولات برای تولیدکنندگان ایجاد شود تا این روند به سمت قاچاق حرکت نکند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.