مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از صدور مجوز هشت اقامتگاه بوم‌گردی طی سه ماهه اول سال در استان زنجان خبر داد.

 بوم‌گردیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به صدور مجوز هشت اقامتگاه بوم‌گردی در سه ماهه اول امسال گفت: مجوز این تاسیسات گردشگری در استان زنجان و روستا‌های هدف گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان صادر شده است.

ارجمند ادامه داد: این اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرستان خدابنده پنج مورد، شهرستان ماهنشان یک مورد و شهرستان زنجان دو مورد مجوز فعالیت دریافت کرده اند و یازده مورد تمدید مجوز که در شهرستان ابهر هفت مورد، شهرستان ایجرود دو مورد و در شهرستان خدابنده دو مورد در سه ماهه اول  امسال  انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اظهار کرد: این تاسیسات گردشگری با دریافت مجوز، مراحل ساخت و تبدیل را می‌گذرانند و امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و برای رفاه مسافران و گردشگران در یک بنای قدیمی با فرهنگ و آیین‌های همان منطقه خدمات‌رسانی خواهند کرد.

او اظهار داشت: پنج سرمایه گذار واحد‌های اقامتی با اخذ مجوز در حال ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی و تغییر کاربری خانه‌های روستایی هستند.

ارجمند خاطر نشان کرد: تقویت ظرفیت‌های بوم گردی روستا‌ها توام با ایجاد اشتغال برای جوانان می‌تواند حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخته و سبب جلوگیری از مهاجرت روستا‌ئیان شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.