داور فوتبال کشورمان گفت: نگرانی برای داوران بابت ابتلا به کرونا وجود دارد، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان این ویروس کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن حیدری داور فوتبال کشورمان درباره جلسه توجیهی داوران فوتبال قبل از شروع بازی‌های لیگ برتر اظهار کرد: این سمینار دانش افزایی نیست و گردهمایی داوران است تا  آن‌ها بعد از تعطیلات لیگ برتر دیداری با هم داشته باشند. همچنین این نشست برای سنجش میزان آمادگی داوران برگزار شد و تست کرونا از همه گرفتند.

حیدری درباره نگرانی داوران برای قضاوت در شهر‌هایی با وضعیت قرمز و راهکارش برای این موضوع گفت: نگرانی برای داوران و خانواده آن‌ها وجود دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم که داوران جدای از جامعه هستند و خدای نکرده داوری ناقل باشد در آن صورت می‌تواند باعث ابتلای ارگان اجرایی مسابقات و بازیکنان شود. به هر حال داوران از بدنه فوتبال جدا نیستند، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی کمک می‌کند تا میزان ابتلا به ویروس کرونا کاهش یابد. به طور حتم ما نمی‌توانیم میزان ابتلا به کرونا را به صفر برسانیم، اما هر داور باید رعایت کند و تا جایی که امکان دارد از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کند.

او بیان کرد: ما سرباز فدراسیون فوتبال هستیم و هر وقت تکلیف کنند که برای قضاوت به شهری برویم باید آن کار را انجام بدهیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از داوران خود خواست آمادگی خود را اعلام کنند و سهرابی و صفیری مسئولان داوری فوتبال هم این موضوع را بیان کردند که هر داوری آمادگی کامل دارد در مسابقات قضاوت کند. اگر داوری ناراضی به سوت زدن در لیگ برتر باشد بهتر است که چند هفته قضاوت نکند تا مشکلی پیش نیاید. امیدوارم به سمتی برویم که هیچ کدام از بازیکنان، داوران و عوامل اجرایی به ویروس کرونا مبتلا نشوند و ابتلای یک نفر باعث نگرانی بقیه افراد می‌شود.

حیدری درباره اظهارات خانلری پزشک تیم ملی مبنی بر انجام تست کرونا بیان کرد: هزینه اخذ تست PCR خیلی زیاد است و همه شهر‌ها امکان گرفتن این تست‌ها را ندارند. با توجه به محدومیت‌ها پیشنهاد کردیم که تست‌های سرولوژی هر هفته از داوران گرفته شود و این تست می‌تواند جایگزین مطمئنی برای تست PCR باشد. به هر حال دکتر خانلری با سعه صدر این پیشنهاد را قبول کرد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار