صفیری: هزینه گرفتن تست کرونا از داوران بر عهده سازمان لیگ است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تمامی هزینه‌های گرفتن آزمایش کرونا از داوران از طرف سازمان لیگ فوتبال پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل صفیری سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در رابطه با تست کرونای داوران لیگ برتری که امروز از آن‌ها گرفته شد اظهار داشت: به علت پراکندگی داوران در استان‌های مختلف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهایت امروز از تمامی داوران تست کرونا گرفته شد.

او ادامه داد: این تست به تنهایی اعتباری ندارد. ما در ادامه چندین مرتبه دیگر از داوران تست خواهیم گرفت.

صفیری افزود: جلسه امروز داوران بیشتر به منظور تشکیل یک گرد همایی و گرفتن تست آمادگی بدنی از داوران برگزار شد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره این که چرا تنها از داوران برای گرفتن تست دعوت شده است بیان کرد: ما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نمی‌توانستیم در جلسه امروز کمک داور‌ها را دعوت کنیم. در تست امروز، داوران به نمایندگی از تیم‌های داوری دعوت شدند. مسئولیت تیم داوری بر عهده داور وسط است.


بیشتر بخوانید:


صفیری در رابطه با نحوه گرفتن تست کرونا از داوران گفت: سازمان لیگ با شرکت‌هایی در استان‌های مختلف قرارداد دارد که تست کرونا می‌گیرند. داوران در هر استانی که سکونت دارند می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کرده و تست بدهند. تمامی هزینه‌های این تست‌ها بر عهده سازمان لیگ خواهد بود.

او ادامه داد: در حال حاضر در لیست ما ۳۶۲ داور و کمک داور حضور دارند که از تمامی آن‌ها تست کرونا گرفته خواهد شد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره علت ممنوع المصاحبه بودن داوران اظهار کرد: داوران ممنوع المصاحبه نیستند. بر اساس بخشنامه‌های فدراسیون جهانی فوتبال () و کنفدراسیون فوتبال آسیا () کلیه داوران و ناظران بازی‌ها در رابطه با قضاوت‌های گذشته خود و بازی‌هایی که قرار است داوری کنند، نمی‌توانند مصاحبه کنند. آن‌ها درباره مسائل شخصی می‌توانند مصاحبه کرده و در برنامه‌های تلوزیونی شرکت کنند.

دستمزد داوران پرداخت شده است

او در رابطه با دستمزد داوران گفت: تمامی دستمزد این فصل داوران پرداخت شده است. دستمزد داوران در ادامه مسابقات لیگ این فصل تغییری نخواهد کرد. در آخرین جلسه‌ای که در کمیته داوران برگزار شد قرار بر این شد تا افزایش دستمزد داوران را مورد بررسی قرار دهیم، در صورت تصویب این مصوبه برای تائید نهایی به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ارسال خواهد شد.

صفیری در رابطه با به کارگیری سیستم کمک داور ویدئویی در مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: سیستم کمک داور ویدئویی در حال ماطلعه و بررسی است. فعلا زیر ساخت‌های استفاده از فناوری در کشورمان وجود ندارد. مسئولیت آماده کردن زیرساخت‌های این سیستم با کمیته داوران نیست و بر عهده سازمان لیگ فوتبال و نهاد‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار