رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: توافق فدراسیون فوتبال در یکی از بند‌های قرارداد ویلموتس خیلی مسخره است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره اینکه مسئولان رده بالایی باید به پرونده‌های مالی ورزش کشورمان ورود کنند، اظهار کرد: ما در برخی از نامه‌ها مهر محرمانه می‌زنیم در حالی که این کار زمانی  باید انجام شود  که دشمن از آن سواستفاده نکند و معنا ندارد که ما موضوعی را از مردم مخفی نگه داریم. اگر مربی شرط می‌بندد که قراردادش محرمانه باشد ما نباید این شرط را قبول کنیم.

هاشمی طبا بیان کرد: به هر حال در بندی از قرارداد ویلموتس ذکر شده است که در صورتی که طرفین قصد ادامه همکاری با یکدیگر نداشته باشند باید حقوق ۳ ماه بعد این مربی داده شود که این توافق مسخره است. در قسمت دیگر این قرارداد از مقدار مشخص نام برده شده است که بچه دبستانی هم متوجه می‌شود که این کلمه قابل  سواستفاده است. مشکل این است که ما مردم را محرم قرار نمی‌دهیم، اما خارجی‌ها محرم هستند.

متن قرارداد مربیان باید شفاف باشد 

او افزود:  شیوه مدیریت شفاف برای همه اجرا شود و به جزء مسائل امنیتی در مابقی موارد باید شفاف سازی کنیم و قرارداد مربی را منتشر کنیم. برخی از مربیان تصور می‌کنند در صورت انتشار مبلغ قرارداد پایین آبروی شان می‌رود. البته این طرز تفکر درست نیست و تعداد مربیان اروپایی بیکار زیاد هستند و آن‌ها حاضرند با مبالغ اندک قرارداد ببندند، چون تعداد تیم‌ها محدود است. متن قرارداد باید شفاف باشد و باید آن را به نظرخواهی مردم بگذارند تا پس از شنیدن نظر آن‌ها قرارداد ببندیم.

برخی از افراد برای رفع مسئولیت با مربی خارجی قرارداد می بندند 

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره اینکه چرا قرارداد مربیان محرمانه است؟ گفت: من این موضوع را نمی‌دانم و افرادی که با مربیان قرارداد محرمانه می‌بندند باید در این باره توضیح بدهند. البته با این وجود نمی‌توانیم به افراد تهمت بزنیم، اما برخی‌ها ضعف نفس دارند. همچنین بعضی ها ضعیف هستند و با عجله می‌خواهند قراردادی ببندند که از خودشان رفع مسئولیت کنند. زمانی که مصطفوی خواست با آری‌هان قرارداد ببندد به او گفتم اگر در یک ماه توانست قرارداد ببندد که هیچ، وگرنه  یک مربی ایرانی را به خدمت بگیرد تا کار را راه بیندازد. برخی افراد می‌خواهند از خودشان رفع مسئولیت کنند و قراردادی ببندند که فقط بگویند مربی خارجی آورده‌ایم. اینکه افراد چرا می‌آیند و می‌روند، به خاطر این است که به ضوابط و قوانین وفادار نیستیم که باید وفادار باشیم.

بازگشت کفاشیان به فوتبال موضوع عجیبی بود 

او درباره بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال بیان کرد: این خبر خیلی عجیب بود. آیا ما در فدراسیون رئیس داریم که معاون اول داشته باشد؟ اول باید رئیس جمهور داشته باشیم که کسی معاون او باشد. حتی اگر می‌گفتند فلانی معاون اول سرپرست فدراسیون است، این سمت من‌درآوردی، اما قابل درک است. پیش‌تر می‌گفتند بهاروند خوب کار می‌کند و بعد گفتند نبی فردی باسابقه است که کار‌ها را رتق و فتق می‌کند.

اتفاقات رخ داده در فوتبال منجر به توهین شعور افراد می شود 

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی اظهار کرد: آیا نبی رئیس است یا بهاروند؟ آیا معاون اول رئیس فدراسیون سمت بالاتری از سرپرست فدراسیون دارد یا پایین‌تر است؟ کاری به صلاحیت افراد نداریم، اما کفاشیان را نبی آورده یا بهاروند؟ چه کسی او را آورده و چه کسی صلاحیت صدور حکم معاون اولی را دارد؟ در ابتدا می‌گفتند بهاروند خیلی خوب کار می‌کند و بعد از نبی تعریف و تمجید کردند و سپس کفاشیان آمد. به هر حال اتفاقات رخ داده در فدراسیون فوتبال باعث می‌شود که به شعور افراد توهین شود.

بازگشت کفاشیان به فوتبال بحران درست می کند 

هاشمی‌طبا درباره نقش احتمالی وزارت ورزش در انتصاب کفاشیان گفت: من هم حدس‌هایی می‌زنم، اما منشا را نمی‌دانم. هر کسی این کار (بازگرداندن کفاشیان) را کرده، به دنبال بحران‌آفرینی برای فوتبال ماست. یک غیرعاقل سنگی در چاه انداخت که هزار عاقل نتوانستند آن را دربیاورند. این رفتار‌ها برای فوتبال کشور، بحران‌ ساز است و نمی‌دانم چه کسی از آن نفع می‌برد. غیر از این است که این کار‌ها انجام می‌شود که فیفا نسبت به ما حساس شود و برخی وکیل بگیرند تا کلاهی از این نمد برای خود درست کنند؟

او درباره اینکه گفته می‌شود برخی اعضای وزارت ورزش و جوانان در سال آخر دولت دوازدهم به فکر برخی انتصاب‌ها هستند تا در سال‌های آینده سمت‌هایی بگیرند، خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال پست و مقام هستند، از این بالاتر را هم انجام می‌دهند. آن‌ها «چپِ چپ» هستند و بعد «راستِ راست» می‌شوند. چنین افرادی به کسی دشنام می‌دادند و اکنون مجیز آن‌ها را می‌گویند. وقتی هدف وسیله را توجیه کند، افراد ممکن است به هر طریقی چنگ بزنند تا بقای آن‌ها تضمین شود.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره گنجاندن بندی در اساسنامه مبنی بر مجوز ریاست فدراسیون فوتبال برای بازیکنانی که بیش از ۱۰۰ بازی ملی دارند، تصریح کرد: آن قدر باید آزادی عمل باشه که افراد به عرصه بیایند. نمی‌دانم عدد ۱۰۰ را از کجا آوردند و چرا کسی که ۹۰ بازی ملی دارد، نمی‌تواند بیاید. اینکه افراد بتوانند وارد عرصه رقابت شوند، خوب است و ممکن است کسی در زمان مدیریت کم، شایستگی بیشتری از کسی داشته باشد که سابقه مدیریت ۱۰ ساله دارد. کسی که ۸۰ بازی ملی دارد هم می‌تواند بیاید و باید شرایط منطقی بگذارند تا شایستگی دیگران را ببینیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
اگر واقعا کفاشیان دوباره برگردد واقعا مسخره است انگار فوتبال کشور ارث پدری شان است فقط بین چند نفر مشخص دست به دست می شود .
France
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۹
هاشمی طبا الان چیکاره هست ؟؟
بیکاره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۲ تير ۱۳۹۹
چرا دوباره کفاشیان ؟!! چرا بازم یک بازنشسته ؟!! و بازهم صدها چرای دیگر . متاسفم برای مدیریت در برخی از سازمان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
چی از جون ملت ایران میخاد کفاشیان چرا قوه قضائیه ورود نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
مشکل کفاشیان این بود که ایران برابر
آرژانتین درجام جهانی خوب درخشید
وگرنه میگذاشتید بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۲ تير ۱۳۹۹
شما بهتره بری گل های خندانتو بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
کفاشیان خودشو همه کاره میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۵:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
آقای هاشمی طبا کاروزندگی ندارندایشان درباره هرچیزی نظر می دهند.
آخرین اخبار