فرماندار بوشهر گفت: شهرداری بندر بوشهر به سمت درآمد‌های پایدار و جذب سرمایه گذار جهت توسعه و پیشرفت برود.

عباس جمشیدی فردین خورشیدیانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در نشست  با اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری بوشهر بیان کرد: تعامل بسیار خوبی بین شورا و فرمانداری برقرار است و ما در کنار هم بوده‌ایم و در جلسات مختلف از شورا دعوت کرده ایم که رئیس یا نماینده شورا حضور داشتند.

او افزود: از خدمات صادقانه نیرو‌های شهرداری تشکر می‌کنیم شاید اشکالاتی وجود داشته، اما نباید به همه پرسنل تعمیم داد ما شاهد خدمات خوب کارکنان شهرداری هستیم که شهر را اداره می‌کنند و از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنیم.

فرماندار بوشهر عنوان کرد: از سال ۹۲ اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته شاید ایدهآل نباشد، ولی نافی خدمات و زحمات انجام شده نیست.

جمشیدی یادآور شد:کار‌های خوبی انجام شده که به طور نمونه با تعامل شورا، شهرداری، اداره آب و فرمانداری اقدام بسیار خوبی در نوسازی شبکه آب شهر انجام شد اگر در دولت‌های قبل که اعتبارات خوبی وجود داشت و آب شیرین کن‌های احداث می‌شد ما امروز مشکل آب نداشتیم.

او ادامه داد: یک آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در حال احداث است و مناقصه یک آب شیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی در حال انجام است.

فرماندار بوشهر گفت: فاضلاب بافت تاریخی یک رویا بود خوشبختانه ۹۸ درصد شبکه فاضلاب بافت انجام شده و شبکه آب بافت نوسازی شده است که این اقدام بسیار بزرگی بود.

جمشیدی عنوان کرد: در فضای همدلی و تعامل در همه حوزه‌های می‌توانیم کار‌های بسیار خوبی انجام دهیم با توجه به نظر مساعد جناب گراوند به عمران شهری باید از این فرصت استفاده کنیم.

او تاکید کرد:  با توجه به جمعیت شهر بوشهر در سرانه بودجه اختصاص داده شده همیشه جز سه شهرستان برتر بودیم.

فرماندار بوشهر در مورد مصوبات شورا گفت: برای مصوبات شورا مکانیزمی تعریف شده است و از سال ۹۵ با اصلاح قانون شورا هیات تطبیق ایجاد شد که فرماندار یک عضو این کمیته سه نفره است اگر شورا ایرادی به مصوبه دارد می‌تواند به مراجع بالا دستی که شورای حل اختلاف است ارجاع بدهید و حتی مراجع بالاتری وجود دارد، چون حق قانونی اعضای شورا است.

جمشیدی با بیان اینکه بابت برخی مصوبات تایید شده شورا به دستگاه‌های نظارتی احضار شدیم، ولی هدف از تایید مصوبات در جهت حل مشکل و ایجاد آرامش در شهر بوده همچنین ما در تعداد زیادی از جلسات برای رفع برخی ابهامات از اعضای شورا، کارشناسان شهرداری، پیمانکار برای ارائه توضیح دعوت کرده‌ایم.

او بیان کرد: از سال ۹۵ مصوبات شورا قانونی‌تر شده و ۸۰ درصد مصوبات تایید و فقط ۲۰ درصد رد شده است.

فرماندار بوشهر خواستار توجه شهرداری به درآمد‌های پایدار و جذب سرمایه گذار جهت توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر شد.

فردین خورشیدیان سرپرست شهرداری بندر بوشهر نیز در این نشست با بیان‌اینکه شهر بوشهر به عنوان مرکز و ویترین استان باید الگوی شهر‌های دیگر استان باشد گفت: این شهر نیازمند اعتبارات خاص است.

او بیان کرد: برای توسعه شهر بوشهر برنامه مدون نداشته‌ایم و حضور نیروگاه اتمی، پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های صنعتی باعث عدم توسعه شهر شده است.

 سرپرست شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار اراضی در حریم نیروگاه است انتظار داریم نیروگاه در قبال فروش برق نیروگاه سهم مرکز استان پرداخت کند  عنوان کرد: از دولت انتظار است در قبال خدماتی که به اراضی نظامی می‌دهیم اعتبارات بیشتری به مرکز استان اختصاص دهد.

خورشیدیان با بیان اینکه ارضی ۵۳۰ هکتاری که آزاد سازی شده باید زیرساخت‌هایاز سوی اداره کل راه  و شهرسازی آماده سازی می‌شد یادآور شد:این کار انجام نشده و مشکلات آن بر دوش شهرداری افتاده است.

او  گفت: انتظار داریم امسال در طرح‌های شاخص تقاطع میدان مطهری، راست گرد میدان غدیر، پایش تصویری و جاده سرتل به نیروگاه نیز اعتبارات خوبی برای شهرداری اختصاص دهند تا بتوانیم کار‌های خوبی در خور و شایسته مردم بوشهر انجام دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.