مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان از اجرای طرح تملک املاک در مسیر با اعتبار، ۵۱ میلیارد ریال در منطقه سه شهرداری همدان خبر داد.

اجرای طرح تملک املاک در منطقه سه شهرداری همدانمحمد رضا فیضی منش، مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان درگفت و گوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ گفت: اجرای طرح تملک املاک در مسیر با اعتبار، ۵۱ میلیارد ریال و طرح تأمین معابر شهری با ۳۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال و همچنین ساخت کندرو‌ها و معابر به منظور رضایت شهروندان عزیز انجام شده است.

او از تخصیص ۲۸۰ میلیارد ریال از درآمد شهرداری منطقه سه در حوزه حمل و نقل و ترافیک خبرداد، و افزود:به منظور اجرای طرح‌ها در سطح منطقه در سال ۹۹ بودجه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که از منابع داخلی شهرداری تأمین خواهد شد.

فیضی منش با بیان اینکه در حوزه کالبدی و شهرسازی مجموعاً هزینه‌ای بالغ بر ۵۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال مقرر شده است اظهار داشت: رنگ آمیزی جداول، طراحی و نقاشی دیواره‌ها، ساخت و بازسازی میدان شهید همدانی، ساماندهی میدان عاشورا، بلوار سردار شهید همدانی، ساخت و ساماندهی جاده ملایر تا سه راه سد اکباتان ازجمله اقداماتی که در این حوزه پیش بینی شده است.

مدیر شهرداری منطقه ۳ در ادامه ساماندهی معابر شهرک شهید مدنی، کوی قاسم آباد و حسن آباد، اجرا و نصب مبلمان شهری، مطالعات پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی و همچنین طرح مطالعاتی شناسنامه دار کردن تجهیزات پارک‌ها را از دیگر وظایف شهرداری در حوزه کالبدی و شهرسازی برشمرد.

فیض منش ، ساخت فاز اول بوستان ۶۰ هزار متری گلستان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، احداث پارک دانش در بلوار دانشگاه آزاد با ۸ میلیارد ریال، مکانیزه کردن آبیاری بلوار حضرت امام فاز ۲ با ۷ میلیارد ریال و ساخت پارک کوی رضوان با اعتبار ۳ میلیارد ریال را از اقدامات مهم شهرداری منطقه ۳ در حوزه محیط زیست اعلام کرد.

این مسئول بیان کرد: بازسازی و ترمیم پارک کوی جنت ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال، بازسازی پارک آزادگان در زمین شهری ۲ میلیارد ریال، بهبود محیط زیست و بهداشت شهری، هدایت آب‌های سطحی و دیوارکشی رودخانه جنب کوچه شهید صفری فاز دو، ۵ میلیارد ریال، ادامه دیوارکشی رودخانه پشت فرهنگسرای ولایت فاز ۳ در کوی خضر ۱۲ میلیارد ریال، پوشش رودخانه جنب مجتمع فجر در شهرک شهید مدنی ۲۵ میلیارد ریال، ادامه دیوارکشی رودخانه جنب بلوار کوثردرشهرک شهید مدنی ۴ میلیارد ریال، ترمیم و لایروبی قنوات سطح منطقه ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال، زیرسازی و جدول گذاری بلوار قدر در کوی خضر و همچنین خرید مصالح عمرانی در این حوزه را با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات این منطقه در این حوزه است.
فیض منش یادآور شد:: تعریض بلوار شهید همدانی در فاز ۲ با اعتبار، ۱۵ میلیارد ریال، خط کشی معابر و بهسازی علائم راهنمایی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، طرح تأمین پیاده رو با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال از موارد پیش بینی شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک محسوب می‌شود که به منظور رفاه حال شهروندان اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه پیاده روسازی کوی رضوان و کوی خضر، کف سازی محوطه سرگذر و بازسازی پیاده راه خیابان شهدا از مهمترین اقدامات در حوزه تامین پیاده رو‌ها و پیاده راه هستند، گفت: طرح تملک املاک در مسیر با اعتبار، ۵۱ میلیارد ریال و طرح تأمین معابر شهری با ۳۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال و همچنین احداث کندرو‌ها و معابر به منظور رضایت شهروندان انجام شده است.

مدیر شهرداری منطقه ۳۰ همدان اضافه کرد: تعمیر و نگهداری فرهنگسرای ولایت،ساخت فرهنگسرای کسب و کار در کوی خضر، احداث سالن ورزش فرهنگسرای ولایت، پارک حبیبی ۸ متری سیلو و تجهیز فضا‌های ورزشی در سطح منطقه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال عملیاتی شده است.

فیض منش در ادامه با اشاره به تجهیز و استانداردسازی و استقرار وسایل بازی در ۱۸ پارک سطح منطقه از سال گذشته تاکنون گفت:  در اجرای طرح شهر دوستدار کودک و به منظور رضایتمندی کودکان ، خرید ونصب مجموعه بازی‌های استاندارد پلی اتیلنی و کفپوش‌های گرانولی در ۱۸ بوستان انجام شده است و تلاش می کنیم این طرح درتمامی پارک‌های سطح منطقه اجرا شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار