مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: کارت های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگان که درصد بازگشت ارز ناشی از صادرات آن ها صفر است تعلیق خواهد شد.

عدم توجه به تعهدات ارزی مساوی با تعلیق کارت بازرگانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رامین ربیعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: بر مبنای تصمیمات ستاد اقتصادی دولت و برابر با مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات، کارت بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که از امروز تا پایان تیرماه ۹۹ نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادرات سال ۹۸ خود مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی اقدام نکنند  تعلیق خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: عملیات تعلیق کارت‌های بازرگانی بر مبنای اختیارات وزارت صمت بر اساس تبصره بند شش ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در خصوص کارگروه پایش رفتار تجاری صورت می‌گیرد.

ربیعی گفت: باید مطمئن باشیم به ازای کالایی که صادر می‌شود یا به قیمت منطقی کالای مورد نیاز مردم، وارد کشور شود و یا ارز آن به چرخه اقتصاد کشور باز شود.

او با اشاره به تعامل روز افزون دولت با صادرکنندگان افزود: بانک مرکزی بر اساس دستورالعمل‌های مصوب، مکلف است صرفاً برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی تامین ارز کند که نحوه بازگشت ارز آن‌ها به چرخه اقتصادی کشور مطابق ساختار تعیین شده در دستورالعمل این بانک است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: بر این اساس تمامی صادرکنندگان مکلف هستند تا پایان تیرماه ۹۹ و مطابق با برنامه زمانی بانک مرکزی، نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدامات مصرح در قانون در مورد آن‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ر .خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.