کاظمی، از پیوند موفقیت آمیز اعضای یک جوان ۳۲ ساله در بیمارستان گراش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پیوند شریان‌ها، عصب‌ها و ماهیچه‌های قطع شده دو دست یک جوان ۳۲ساله بوسیله پزشکان بیمارستان حضرت امیرالمومنین علی (ع) شهرستان گراش در یک عمل جراحی ۵ ساعته، انجام و از قطع عضو حتمی این فرد جلوگیری شد.

علیرضا کاظمی متخصص ارتوپدی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش و سرپرست تیم جراحی در این باره اظهار کرد: فردی ۳۲ساله که در یک درگیری فیزیکی دچار آسیب جدی از ناحیه هر دو دست و پشت گردن شده بود به اتاق عمل این بیمارستان منتقل و کار جراحی بر روی این مصدوم انجام شد.

او افزود: این جوان با توجه به ضرباتی که بر بدن او وارد شده بود دارای زخم‌های بسیار عمیق و مایل از آرنج تا ساعد، کف دست و از پشت گردن تا کنار نخاع بود و ۸ ماهیچه او کاملا قطع و شریان نیز پاره و تاندون انگشت نیز به صورت وسیع قطع شده بود.

کاظمی ادامه داد: در این عمل جراحی توانستیم با همکاری جراحان در اتاق عمل بیمارستان گراش در یک جراحی ۵ ساعته، خونریزی‌ها را کنترل، ماهیچه‌ها را ترمیم و شریان و عصب قطع شده را پیوند بزنیم.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: این مصدوم پس از این عمل جراحی، در ۲۴ساعت اول به بخش آی سی یو و سپس به بخش جراحی منتقل شد و پس از ۷ روز از بیمارستان گراش ترخیص شد.

کاظمی گفت: حال عمومی بیمار خوب است و درباره بازگشت عملکرد دست باید تا پایان بهبودی کامل زخم‌ها منتظر بمانیم.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار