سردار آزادی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علی آزادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳۱ خرداد ماه تا ۵ تیر ماه سال جاری به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده که در این خصوص برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

او با اشاره به نقش مردم در اقدامات پیشگیرانه اعتیاد، افزود: برنامه‌های فرهنگی و آگاه سازی در مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماع محور بوده که با مشارکت اقشار مختلف مردم انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان عنوان کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست امسال ۴۷۵ کیلوگرم بوده که ۳۷ درصد تریاک، ۳۲ درصد شیشه، ۱۵ درصد هروئین و ۱۲ درصد نیز سایر مواد مخدر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

او گفت: ۳۱ درصد از دستگیرشدگان در بحث توزیع و فروش مواد مخدر افراد بیکار یا دارای مشاغل کاذب هستند که نیاز است در این راستا مدیران در ایجاد اشتغال جوانان در سطح استان توجه و حمایت بیشتری داشته باشند.

سردار آزادی با اشاره به رنج سنی دستگیر شدگان مواد مخدر در استان، بیان کرد: ۲۶ درصد از دستگیرشدگان بین ۱۵ تا ۳۰ سال، ۴۵ درصد ۳۵ تا ۴۵ سال، ۲۵ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال و چهار درصد نیز سن ۶۰ سال به بالا دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.