استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یک وظیفه همگانی است و باید به یک گفتمان عملیاتی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه اول تیرماه ۹۹ در همایش تجلیل از فعالان عرضه تبلیغ به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه بیانیه گام دوم نقشه راه برای همه مسئولان گفت: تحقق و اجرایی کردن این بیانیه یک وظیفه عمومی و همگانی است، که باید به یک گفتمان عملیاتی تبدیل شود.

او افزود: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، بر سه محور خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی استوار است، که باید این سه محور به صورت مستمر انجام شود و با استفاده از تجریبات ۴۰ سال گذشته به ثمر برسد.

عباسی اظهار داشت:  سازمان تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب تشکیل شد و مبلغان دینی فعال در این سازمان در حوزه تبلیغ مسوولیت مهمی و نقش موثری دارند.

او، بر تببین جایگاه قرآن و اسلام در راستای انسان‌سازی و خودسازی تاکید کرد و افزود: مبلغان برای ساختن جامعه اسلامی و تبلیغ اصول اسلامی نقش اساسی را برعهده دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال براندازی نظام اسلامی و تهدید‌ها و تحریم‌ها را نسبت به ایران اعمال می‌کند، باید با بصیرت و بهره‌گیری از تعالیم دینی در مقابل این دسیسه‌ها استقامت کنیم.

او، به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته، دشمن می‌خواست از مثلث سلامت، معیشت و فرهنگ دینی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران و تخریب این جایگاه استفاده کند.

عباسی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا با بزرگنمایی و القاء اینکه ایران توان مقابله با این ویروس را ندارد، به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی بود و در مرحله بعد نیز با بزرگنمایی در خصوص معیشت و اقتصاد کشور، به دنبال دستیابی به نقشه‌های خود بودند، اما مردم با بصیرت و آگاه در مقابل این دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی مقاومت کردند.

او، به تعطیل شدن مساجد و اماکن مذهبی برای جلوگیری از شییوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دشمن با نشانه گرفتن این مساله، به دنبال تضعیف نظام اسلامی بود که مردم به صورت همزمان این مثلث را پشت سر گذاشتند.


بیشتر بخوانید: بیانیه گام دوم انقلاب محور اصلی در همه برنامه‎هاست


مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مبلغان دینی در ارتباط با مردم و ترویج فرهنگ دینی و همچنین همراهی برای رفع مشکلات مردم همیشه فعالیت داشته‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: به شیوع ویروس کرونا نیز مبلغان دینی، فعالان عرضه فرهنگ و دین در قالب کمک و مواسات به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون هفت اداره تبلیغات اسلامی در استان فعال است، گفت: راه‌اندازی ادارات شهرستان بن، سامان و ایجاد چارت سازمانی برای شهرستان تازه تاسیس خانمیرزا در اولویت برنامه‌هاست.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار