ظهر امروز کلنگ احداث دو پروژه عمرانی شامل مجتمع قضایی سردار شهید سلیمانی و پارکینگ طبقاتی دادگستری شهر کرمان با حضور رییس کل دادگستری کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  یدالله موحد ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم کلنگ زنی مجتمع قضایی سردار  شهید سلیمانی که در شهرک الغدیر انجام شد، گفت: ایجاد مجتمع قضایی در شهرک الغدیر برای دسترسی بهتر مردم به خدمات قضایی در دستور کارقرار گرفت.

نماینده عالی دستگاه قضایی استان کرمان گفت:مجتمع قضایی شهید سلیمانی در پاسخ به درخواست‌ها وگلایه‌های مردمی مبنی بر نبود یک واحد قضایی در این قسمت شهر، مطالعه پروژه آغاز و ظهر امروز کلنگ زنی شد.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود: بخش قابل توجهی از جمعیت کلان شهرکرمان درمنطقه غرب کرمان ساکن هستند وبدلیل شرایط ترافیکی و دسترسی سخت به مجتمع‌های قضایی سطح شهر که عمدتا در مرکز شهر قرار دارند گلایه داشتند وحرف درستی هم بود چرا که شهرک الغدیر و شهرک‌ها ومناطق اقماری مانند اختیارآباد، قائم آباد، کاظم آباد درخواست داشتند واحد قضایی در این منطقه از شهر ایجاد شود.

موحد با اشاره به تلاش‌های مرحوم تویسرکانی از روسای سابق دادگستری استان کرمان برای پیدا کردن زمین برای احداث مجتمع قضایی بیان کرد: مرحوم تویسرکانی در زمان خودشان مکاتباتی انجام و دنبال زمین بودند، اداره کل راه وشهرسازی این زمین را در اختیار دادگستری قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تلاش‌هایی انجام شد تا محل مجتمع را به جایی نزدیک بزرگراه تغییر دهیم، تا روز‌های اخیر نیز دنبال جابجایی زمین بودیم وحتی استاندار کرمان نیز از این محل بازدید کردند، اما متاسفانه زمین بهتری پیدا نشد.

مسئول عالی دستگاه قضایی استان کرمان با بیان اینکه تلاش خواهد شد تا در روز‌های آینده در مذاکرات اگر زمینی در موقعیت نزدیک به بزرگراه یافت شود جابجایی انجام شود گفت:در هر صورت این زمین متعلق به دادگستری است وباید طلب آمرزش کنیم برای مرحوم تویسرکانی که ۱۲ سال قبل این زمین را تهیه و حصارکشی کردند.

او ابعاد این زمین را بالغ بر ۶ هزار مترمربع ذکر کرد وبیان داشت: این پروژه بنام سردار سلیمانی در زمان سفر ریس قوه قضائیه به کرمان مصوب شد وقطعا امروز مردم خوشحال خواهند شد که این مجتمع قضایی برای دسترسی بهتر مردم به خدمات قضایی ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: امیدوارم درآینده نزدیک شاهد احداث، تکمیل وبهره برداری ازاین مجتمع باشیم.

موحد زیربنای این مجتمع بزرگ قضایی را ۴۲۰۰ متر مربع زیربنا ذکر کرد و اظهار داشت: این پروژه درسه فاز وبه در سه طبقه طراحی شده و امید داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

 همچنین ظهر امروز کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی دادگستری شهر کرمان به مساحت ۸ هزار ۸۱۰ مترمربع با حضور رییس کل دادگستری استان و جمعی از اعضای شورای قضایی به زمین زده شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار