مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور حفاظت از سلامت کارگران در مقابل ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه تاکنون انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : این بازرسی‌ها با حضور و کمک نمایندگان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

او گفت : برقراری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی رسته فعالیت‌های آسیب دیده از کرونا، پرداخت مرخصی استعلاجی و غرامت دستمزد ایام بیماری برای کارگران مبتلا به کرونا و تمدید دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی فاقد اعتبار از بهمن سال گذشته تا پایان خرداد امسال از سایر اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در کرمانشاه برای دریافت بیمه بیکاری نام نویسی کرده اند که با درخواست بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان موافقت شده است.

عزیزی ادامه داد: لغو برگزاری مجامع تشکلات کارگری و کارفرمایی تا اطلاع بعدی، تعلیق رسیدگی‌های مراجع حل اختلاف و تجدید نظر با قطع جرایم مربوط به تامین اجتماعی و لغو و تعلیق حضور غیاب کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری از دیگر اقدامات این اداره کل برای کاهش شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود.

او افزود: در این راستا راه اندازی سامانه خرید و ارسال محصولات مشاغل خانگی، تمدید خودکار مجوز مشاغل خانگی تا اطلاع بعدی و تمدید پروانه کار اتباع خارجی به مدت ۲ ماه نیز به منظور مقابله با بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به طرح‌های حمایتی دولت برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: دولت تاکنون ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به منظور حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان کرمانشاه اختصاص داده است.

عزیزی افزود: پرداخت این تسهیلات با ۲ ماه تاخیر و در اقساط طولانی مدت خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.