طباطبایی گفت: سومین مرکز ۱۶ ساعته جامع خدمات سلامت با توجه به شیوع ویروس کرونا در مهرشهر این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: این مراکز در راستای ارائه خدمات، ویزیت و غربالگری کرونا به منظور تسهیل دسترسی شهروندان و تسریع در کنترل این ویروس مشغول فعالیت هستند.

اوادامه داد: مراکز ۱۶ ساعته غربالگری همه روزه از ساعت هفت تا ۲۴ فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزایش موارد مثبت در سیستان و بلوچستان و شناسایی مبتلایان به کرونا در استان مردم به توصیه‌های پزشکان عمل و همچنان فاصله گذاری اجتماعی را حفظ و از حضورغیر ضروری در تجمع‌های عمومی خودداری کنند.

او تاکید کرد: هم‌اینک وضعیت موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان رو به هشدار و موارد مثبت به شدت افزایش یافته است.

طباطبایی با تاکید بر تقویت نظام مراقبت بیماری گفت: در مراکز ۱۶ ساعته وضعیت بیماری کرونا باید رصد و تحلیل اطلاعات وضعیت بیماری باید انجام شود و حساس سازی تمام گروه‌ها نیز باید افزایش یابد.

او ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده بیشترین موارد انتقال بیماری در خانواده رخ می‌دهد و چرخه ویروس در خانواده بیشتر شده و تقریبا ۲ برابر افرادی که مبتلا می‌شوند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعته و افزایش موارد ابتلا ظرفیت نمونه برداری در این مراکز نیز افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار