بر اساس نتایج یک تحقیقات، کانادا هم مانند آمریکا و انگلیس در زمره نژادپرست‌ترین کشور‌های جهان قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وایس، بر اساس گزارشی که به تازگی در انگلیس منتشر شده حدود ۷ هزار منبع نژادپرستی اعم از گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی و همچنین حساب‌های کاربری مختلف اینترنتی در کانادا وجود دارد که بیانگر نژادگرایی و برترپنداری نژاد سفید در این کشور است.

تحقیقات انجام شده بر روی این منابع نشان می‌دهد آن‌ها در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا و اعتراضات به نژادپرستی در سرتاسر جهان به دنبال قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس سفیدپوست آمریکایی کشته شد، فعالیت بیشتری داشته‌اند.

مدیر این تحقیقات که رئیس موسسه گفتگوی استراتژیک (ISD) نیز است در این باره گفته است: «ما بسیار از میزان مشارکت کانادایی‌ها در این چنین بخش‌هایی متعجب شده‌ایم. این بیانگر آن است که نژادپرستی در کانادا خیلی بیشتر از آمریکا یا انگلیس نهادینه شده و سفیدبرترپنداران بیشتری در آنجا سکنی گزیده‌اند.»

او در ادامه افزود اعتراضات اخیر به این افراد مجالی داده تا فعالیت خود را نشان دهند و کانادا تمایل دارد عوام‌فریبی کرده و نشان دهد که نژادپرستی معنایی برایش ندارد.

مدیر یکی از گروه‌های تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی اونتاریو کانادا نیز گفته است اقتصادی که با شیوع کرونا رو به وخامت رفته است ممکن است به بدتر شدن وضع نژادپرستی در این کشور نیز منجر شود. او همچنین گفت: شیوع کرونا باعث شد تا مردم بیشتری زمان بیشتری را آنلاین سپری کنند و حالا نژادپرستی را به صورت آنلاین ردیابی می‌کنیم.

در این تحقیق بیش از ۶ هزار حساب کاربری توئیتر، ۱۳۰ پیج عمومی فیسبوک، ۳۲ کانال یوتیوب، و دیگر شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است. مدیران این پژوهش گفته‌اند این ابتدایی‌ترین مرحله از تحقیقاتشان بوده است و آن را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
پس چه جوري به ترودور راي دادن كه عجيب ضد نژادپرستيه
آخرین اخبار