نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» را خلاف قانون اساسی است، گفت: چرا فضا‌های در اختیار تولید داخل را حمایت نمی‌کنید؟

هشدار در باره ولنگاری‌های فضای اینستاگرام/ شورای عالی فضای مجازی چه مسئولیتی دارد؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن آصفری، نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: ۸ خرداد ماه امسال طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی را رونمایی کردیم، اما با توجه به قانون اساسی و تفسیر آن حوزه رسانه از جمله وظایف حاکمیت و تحت امر رهبری از طریق صدا و سیماست.

او با استناد به نامه‌ای از مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری در نامه ۱۳۹۶.۶.۲۲ به صراحت مسئولیت تنظیم مقررات و اقدامات فضای مجازی را منحصرا به صداوسیما دادند. پس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق ورود به لایه ارائه خدمات و تولید محتوا را ندارد، بلکه فقط وظیفه تامین زیرساخت به عهده اوست.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» را خلاف قانون اساسی است، تصریح کرد: چه توضیحی دارید در حالی که بیش از هزار سرور خارجی و در اختیار بیگانگان است، پول خرید‌های اینترنتی به جیب چه کسانی می‌رود؟، چرا فضا‌های در اختیار تولید داخل را حمایت نمی‌کنید؟

او با اشاره به جو فضای مجازی گفت: اقدامات یاد شده علیه ارزش‌های فرهنگی و بر خلاف آرمان‌های امام و وصایای شهداست.

آصفری تصریح کرد: آقای جهرمی آیا به فرزند خودتان اجازه می‌دهید که به فضای اینستاگرام برود ولنگاری ببیند.

نماینده مجلس یازدهم در پایان یاد‌آور شد: شورای عالی فضای مجازی چه مسئولیتی در این زمینه دارد؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار