بازی فوتبال اورتون - لیورپول/ دربی «مرسی ساید» پیش درآمدی برای رونمایی از قهرمان لیگ جزیره

تیم فوتبال لیورپول در بازی‌های هفته سی ام رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در خانه اورتون به مصاف این تیم می‌رود.

بازی فوتبال اورتون - لیورپول/ دربی «مرسی ساید» پیش درآمدی برای رونمایی از قهرمان لیگ جزیرهبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، لیورپول، شانس اول قهرمانی این فصل رقابت‌های لیگ جزیره امشب در چارچوب هفته سی ام این رقابت‌ها از ساعت ۲۲:۳۰ در خانه اورتون به مصاف این تیم می‌رود تا در شهرآورد «مرسی ساید» آخرین امتیاز‌های لازم برای فتح این دوره از مسابقات را به دست آورد و هرچه زودتر خیال هوادارانش را بابت قهرمانی آسوده کند.

بازی های این ۲ تیم همشهری اغلب فشرده و کم گل از آب در می‌آید. اما باید دید که با وجود شرایط فعلی جدول باز هم این روند ادامه خواهد داشت یا خیر؟

در حال حاضر لیورپول از ۲۹ بازی خود ۸۲ امتیاز کسب کرده و در صدر جدول با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود یعنی منچسترسیتی ۲۲ امتیاز فاصله دارد. اما اورتون از همین تعداد بازی فقط ۳۷ امتیاز اندوخته و در رتبه دوازدهم جای گرفته است.

لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر به ۲ پیروزی از ۹ دیدار باقیمانده خود نیاز دارد و در سفر امروز خود به "گودیسون پارک" به دنبال یکی از این ۲ برد است.

اورتون نزدیک به یک دهه است که رقیب «مرسی سایدی» خود را شکست نداده است، آخرین رویارویی این ۲ تیم همشهری ماه دسامبر بود که «تافی ها» (لقب اورتون) با نتیجه ۵-۲ در ورزشگاه آنفیلد شکست خوردند.

از طرف دیگر ۲ بازی آخر این ۲ تیم در گودیسون پارک با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید.

بازی فوتبال اورتون - لیورپول/ دربی «مرسی ساید» پیش درآمدی برای رونمایی از قهرمان لیگ جزیره

وضعیت مصدومان و غایبان

میزبان در بازی امشب قطعاً "یری مینا" و "تئو والکات" را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، در حالی که تکلیف "فابیان دلف" و "آندره گومز" دیگر بازیکنان مصدوم این تیم هنوز هم مشخص نیست.

در تیم لیورپول وضعیت محمد صلاح که این هفته  در تمرینات غایب بود، مشخص نیست، در صورت غیبت او "دیووک اوریگی" در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. فعلا "ناتانیل کلاین" غایب لیورپولی‌ها است.

لیورپول بهترین عملکرد خط دفاعی در لیگ برتر را دارد و در ۱۴ بازی خارج از خانه فقط ۹ گل دریافت کرده است، یعنی آماری به مراتب کمتر از دیدار‌های خانگی در آنفیلد.با این حال، آمار هجومی آن‌ها در بازی‌های خارج از خانه ضعیف‌تر از  دیدار‌های خانگی است.

در عین حال اورتون ششمین خط دفاعی برتر در دیدار‌های خانگی را دارد، اما ۱۹ گل زده آن‌ها در ورزشگاه خودشان یکی از ضعیف‌ترین آمار‌ها در لیگ برتر است.

مشخص نیست که وضعیت این ۲ تیم بعد از یک استراحت سه ماهه چگونه است. دربی ماه دسامبر هفت گل داشت، اما آن بازی یک «استثنا» بود، زیرا بازی آن‌ها اغلب کم گل بوده است. میانگین گل‌های رد و بدل شده بین اورتون و لیورپول در پنج مسابقه از هفت بازی اخیر در تمام رقابت ها، کمتر از ۲.۵ گل بوده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار