نماینده مردم رضوان شهر با اشاره به راهکاری برای حمایت از کشاورزان و قطع دست واسطه‌ها، گفت: باید مکانیزیمی اتخاذ شود تا حاشیه امنیتی برای کشاورزان فراهم شود.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن محمدیاری، نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از صحبت‌های وزیر جهاد و کشاورزی گفت: متاسفانه  بخش زیادی از نهاده‌های ذرت و سویا که با ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی تامین می‌شود به بازار آزاد وارد می‌شود و خود مرغداران مجبورند که با دوبرابر قیمت آن را خریداری کنند، متاسفانه مکانیزم توزیع در سطح کشور اشتباه است و باید اصلاح شود تا  منجر به نوسان قیمت مرغ در بازار نشود.

او افزود: با توجه به وظایف تعریف شده وزارت جهاد و کشاورزی بخشی از راه‌های عشایری مربوط به وزارت جهاد است که متاسفانه سالهاست  بلاتکلیف مانده و مردم در تردد دچار مشکل هستند، اعتبارات عشایری باید تقویت شود، متاسفانه علی رغم پیشبینی اعتبارات لازم ما مراجعات زیادی در این  خصوص داریم و مردم با مشکل مواجهند.

محمدیاریبا اشاره به حوزه انتخابیه خود که دارای مناطق ییلاقی و عشایری است، تصریح کرد: وزیر جهاد و کشاورزی باید در این زمینه یک اهتمام ویژه‌ای را به خرج دهند.

نماینده مردم رضوان شهر با اشاره به بخش برنج که قوت قالب مردم است، گفت: علی رغم ادعاهای مطرح شده  هیچ گونه حمایتی در این خصوص صورت نگرفته است و کشاورزان علی رغم اینکه بیشترین زحمت بر گردن آنهاست در مقام عرضه و فروش سهم ناچیزی دارند.

او تاکید کرد: در جهت حمایت از کشاورزان و قطع دست واسطه‌ها یک مکانیزیمی اتخاذ شود تا حاشیه امنیتی برای کشاورزان فراهم شود و آن‌ها بدون دغدغه در زمان عرضه و فروش محصولاتشان نقش داشته باشند و حق واقعی شان استیفا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار