مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش آموزش زمینه ساز همراهی مردم در حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفاظت محیط زیست را وظیفه‌عمومی بیان کرد و اظهار داشت: تعداد روز‌های دارای آلودگی هوای استان از ۵۳ روز در سال ۹۶ به ۳ روز در سال ۹۹ رسیده است.

او افزود: در حوزه آموزشی، پارسال بیش از ۱۴۵ هزار نفرساعت آموزش گروه‌های هدف، آموزش یک هزار نفر مربی کودکان در استان، آموزش دهیاران، شهرداران، شکارچیان و جوامع محلی، اجرای طرح‌های یک‌ساعت با محیط بان و هر مدرسه یک نهالستان، تهیه و انتشار اقلام فرهنگی زیست محیطی و ... به عنوان بخشی از عملکرد آموزشی این اداره کل صورت گرفت.


بیشتر بخوانید: نظارت مستمر بر رعایت حقابه‌های محیط زیستی تالاب چغاخور


احمدی افزایش حفاظت فیزیکی در احیای تالاب‌های استان را مؤثر دانست و اضافه کرد: تلاش برای اجرای مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و ایجاد معیشت پایدار جوامع محلی در دستور کار این دستگاه قرار گرفته است.

او ارزیابی زیست محیطی پروژه‌ها و پیوست زیست محیطی برای طرح‌ها را الزامی بیان کرد و گفت: وابستگی قابل توجه معیشت مردم به محیط زیست و زوال اکوسیستم در این استان از جمله مشکلات حوزه محیط زیست استان است که نیازمند تدابیر ویژه است.

احمدی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد پایش مکان‌های دفع پسماند، صدور بیش از ۱۸۰ اخطاریه و ۳۰ مورد معرفی به مراجع قضایی، برگزاری ۴۰ نشست استانی و شهرستانی مرتبط با پسماند و ۶۰ مورد مکان‌یابی محل دفع پسماند گوشه‌ای از اقدامات این اداره در سال ۱۳۹۸ بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار