رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صحبت هایی در خصوص سالن اجتماعات گلستان شهدا مطرح شد که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه معصومه علی‌ها السلام و روز دختر گفت: امیدوارم بیش از پیش زمینه حضور دختران را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم و شاهد حضور این افراد بیشتر در مناصب مختلف باشیم.

او در ادامه با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدا انقلاب شهید بهشتی و سایر شهدای هفتم تیر گفت: یاد و خاطره شهدای اصفهانی این حادثه شهیدان محمد منتظری، اژه ای، طباطبایی نژاد، شمس الدین حسینی نایینی را که در هفتم تیر ۶۰ به شهادت رسیدند را گرامی میداریم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این جمله شهید بهشتی که گفتد ماشیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت، تصریح کرد: امیدواریم این شیفتگی به خدمت در همه مسئولان جمهوری اسلامی جاری باشد البته این جمله آن شهید بزرگوار که می‌گوید، تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می‌دهم را نیز سر لوحه کار قرار دهیم.

نصر اصفهانی ادامه داد: شهادت دکتر مصطفی چمران چریک جبهه‌ها یعنی جبهه علمی، اخلاقی و دفاع مقدس را نیز تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم درس‌هایی که این شهدای عزیز به ما آموختند را همواره سرلوحه خود قرار دهیم.

او تصریح کرد: روز اصناف را به فعالان مختلف صنفی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با همفکری و همگرایی با همکاری همه اصناف شاهد اتفاقات خوب برای مردم عزیزمان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: صحبت‌هایی در خصوص سالن اجتماعات گلستان شهدا مطرح شد؛ وجود چنین سالنی آرزوی چندین ساله شهر بود که در این دوره از مدیریت شهری محقق شد و در آینده نزدیک افتتاح آن با حضور خانواده شهدا انجام خواهد شد. نام گذاری این سالن برگرفته از دو آیه قرآن کریم بوده است، فردوس را مفسرین اینگونه عنوان می‌کنند که منتها جایگاهی است که مومنان و شهدا در آن قرار می‌گیرند و فردوس برین نام دیگر آن است و پیامبر هم می‌فرمایند "فردوس بالاترین درجه بهشت است" و اعتقاد ما این است که شهدا اصفهان همگی جایگاهشان فردوس است و این اعتقاد قلبی ما است.

نصر اصفهانی اضافه کرد: این نام در کمیسیون فرهنگی و ورزشی به دقت بررسی و در صحن علنی شورا نیز بررسی شده است، عده‌ای می‌گویند اینجا نام تالار گرفته شاید بخواهند کاربری دیگری هم برای آن تعریف کنند، این در حالی است که این اظهار نظر‌ها بی اساس است و فقط افکار خانواده شهدا را مخدوش می‌کند، این اقدام بزرگ و شیرین امیدوارم در چنبره سطحی نگری و کم اطلاعی گیر نکند.

او ادامه داد: در مدیریت شهری باب گفتگو باز است و هرگونه اعتراض و انتقاد را با آغوش باز پذیرا هستیم چراکه معتقدیم در سایه گفتگو می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اقدام صورت گرفته یعنی ساخت این سالن یک اتفاق بی نظیر است و قرار بود بنیاد شهید و استانداری در ساخت این سالن مشارکت داشته باشند و هر کدام یک سوم هزینه‌ها را برای تکمیل این سالن بر عهده بگیرند، اما مدیریت شهری یک تنه وارد شد و احداث این سالن را به پایان رساند.

نصر اصفهانی تصریح کرد: هزینه‌ای که از محل اعتبارات شهرداری در نظر گرفته شده است تا پایان کار این سالن ۷۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد و سالنی در شأن شهدا و خانواده آن‌ها خواهد بود. البته در ذیل نام فردوس به خیمه حسینی گلستان شهدا اشاره خواهد شد.

او افزود: در خصوص خیمه فعلی نیز هنوز تصمیم جدی گرفته نشده است و باید در خصوص کارکرد‌های آن در آینده بیشتر بررسی صورت بپذیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به بسته تشویقی که ارائه شد، همه باید کمک کنیم تا پرونده‌های بلاتکلیف شهر تعیین تکلیف شود. ما در این بسته اشاره کردیم که تخلفات سال ۹۹ به هیچ عنوان مشمول این بسته نخواهد شد پس گاهی عده‌ای نباید به دنبال سو استفاده از این اتفاقات باشند و شهرداری‌های مناطق باید اطلاعرسانی لازم را در این خصوص به شهروندان عزیز داشته باشند.

نصر اصفهانی اضافه کرد: ما اگر مجموعه مسئولیت‌ها را بسیج کنیم می‌توانیم برای آینده اصفهان تدابیر خوبی بیاندیشیم.

او خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه ۳۳ هزار و ۷۸ شهروند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتند و مسائل خود را با مدیریت شهری مطرح کردند که این موضوع نشان از مشارکت و دلواپسی مردم دارد که آن‌ها این دغدغه‌ها را اعلام می‌کنند.

او اضافه کرد: در خصوص حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری با معاون مالی اداری شهرداری جلسه بسیار خوبی داشته ایم و قطعا شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد که در کارکنان شهرداری انگیزه بهتری ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در خصوص میز خدمت وضعیت نامناسب است و با اهداف اولیه یک مقدار فاصله داریم؛ باید هم فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشیم و هم وقت مردم مدنظر باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.