فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری با رعایت اصول بهداشتی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد خلیل‌مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهار محال و بختیاری از آغاز به کار مجدد فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان بعد از تعطیلی چهار ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی خبر داد.

او افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کتابخانه‌های عمومی، بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در سه نوبت گندزدایی، ضدعفونی کردن کتابخانه‌ها، حضور کتابداران در کتابخانه‌ها و فراهم کردن زمینه حضور برای اعضا و مراجعه‌کنندگان و بازگشایی کتابخانه‌ها با حضور اعضا انجام شد.


بیشتر بخوانید: سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری تعطیل است


خلیل‌مقدم بر رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌ها توسط مراجعه کنندگان تأکید و اضافه کرد: به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی چیدمان فضا‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد کرد.

او اظهار داشت: بخش مخزن کتابخانه نیز به صورت بسته اداره می‌شود و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.

خلیل‌مقدم با بیان اینکه تعدادی از کتاب‌ها توسط اعضا و مراجعه‌کنندگان به امانت برده می‌شود، افزود: یک قفسه در ورودی کتابخانه برای قراردادن کتاب‌ها به عنوان قفسه قرنطینه پیش‌بینی شده و کتاب‌ها در یک اتاق به مدت هفت روز قرنطینه می‌شود.

او با اشاره به تعطیل بودن بخش نشریات و روزنامه و همچنین بخش کتابخانه نابینایان تا اطلاع ثانوی گفت: مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی باید از تجمع در فضا و بخش‌های ورودی کتابخانه جلوگیری و با داشتن ماسک و دستکش وارد کتابخانه شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار