مصری گفت: با تغییر قیمت واردات گوشت، سلاطین گوشت صد‌ها میلیارد تومان به جیب زده‌اند و وزارت کشاورزی نقش تماشاچی داشته است.

معاون وزیر زیر میزی دستورات و مجوز‌هایی برای برخی از شرکت‌ها صادر می‌کرد/ ضرورت پرداخت به موقع وجه کشاورزانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از صحبت‌های وزیر جهاد و کشاورزی با بیان اینکه آقای وزیر بنده شما را محقق و متشرعی می‌دانم، گفت:  وزارت جهاد کشاورزی واردات دام را ممنوع اعلام کرد، اما معاون وزیر  دستورات و مجوز‌هایی را به صورت زیرمیزی برای برخی از شرکت‌ها صادر می‌کرد. دامدار بیچاره حق صادرات دام نداشت، ولی آنها با مجوز‌هایی که از وزارتخانه شما داشتند به دامدار‌ان مراجعه می‌کردند و جفتی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان از آنها می‌گرفتند که خودشان دام را صادر کنند.

او خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی اضافه کرد: لاشه چک‌های رد و بدل شده را دارم، مسئول حراست شما که اکنون معاون حقوقی و پارلمانی شما شده است، در جریان قرار دارد. معاون وزارت جهاد کشاورزی دست اندرکار مجوز‌های غیرقانونی بود، حتی در استان‌ها هم اعتراض شده بود که این کار ممنوع است، اما آنها اعلام می‌کردند که خیر، به شرکتی که ما می‌گوییم باید صادر شود.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به واردات گوشت گفت: گوشت‌ها را با قیمت ۴۲۰۰ هزار تومان وارد کردند، سپس یک مرتبه اعلام شد که از فردا ارز نیمایی است، همه آنهایی که وارد کرده بودند با ارز ۴۲۰۰ هزار تومان وارد و با ارز نیمایی فروختند، بنابراین یک شبه سلاطین گوشت در این کشور صد‌ها میلیارد تومان به جیب زدند و وزارت جهاد کشاورزی تنها نقش تماشاچی را داشت.

او با اشاره به واردات برنج تصریح کرد: ۸۰ هزار تن برنج وارداتی را آنقدر در انبار‌ها نگه داشتند تا از بین رفت و فاسد شد، حتی وزارت بهداشت هم برای آنها گواهی صادر نکرد و برای دام هم خطرناک اعلام شد، اما متاسفانه مسئولان امر برای خود راحت می‌چرخند و به این مملکت می‌خندند.

مصری ادامه داد: پرداخت به موقع وجه کشاورزان ضروری است، اگر محصولات تضمینی می‌خرید، به موقع پول کشاورز را پرداخت کنید، کشاورز از بانک وام گرفته است و بانک ماهی ۱۸ درصد به علاوه ۶ درصد جریمه‌اش می‌کند.

او با اشاره به صنعت مرغداری گفت: صنعت مرغداری رو به نابودی است و هیچ سیاستی اعمال و اعلام نمی‌شود، به این موارد رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار