کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا و کمیته ملی جمهوری‌خواهان در ماه مه ۷۴ میلیون دلار کمک انتخاباتی جمع‌آوری کردند که کمتر از کمک‌های گردآوری شده رقیب انتخاباتی دموکرات اوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه اعلام کرد ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) ۷۴ میلیون دلار کمک انتخاباتی جمع‌آوری کردند که کمتر از کمک‌های گردآوری شده جو بایدن، رقیب انتخاباتی دموکرات او، در این ماه است.

مبلغ این کمک‌های انتخاباتی جمع‌آوری شده در حالی فاش شد که ترامپ روز شنبه خود را برای برگزاری تجمع انتخاباتی کوچک‌تر از انتظارات قبلی در تالسا اوکلاهما آماده می‌کرد؛ تجمعی که در واقع نخستین فعالیت بزرگ انتخاباتی وی از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا و به تعطیلی کشاندن بیشتر فعالیت‌های انتخاباتی قلمداد می‌شد.

ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) گذشته ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کمک انتخاباتی جمع‌آوری کرده بودند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، تلاش‌های خود را برای جمع آوری کمک‌های انتخاباتی در ماه‌های اخیر و از زمانی که نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (آبان) شد، افزایش داده است. او همچنین در نظرسنجی‌هایی که در بحبوحه بحران شیوع کرونا و ناآرامی‌های داخلی بر سر اقدامات بی‌رحمانه پلیس در بسیاری از شهر‌های آمریکا صورت گرفت، از ترامپ پیشی گرفته است.

جو بایدن و کمیته ملی دموکرات‌ها در ماه مه گذشته ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کمک انتخاباتی جمع‌آوری کردند که بیشترین کمک انتخاباتی جمع‌آوری شده آن‌ها در یک ماه است.

دونالد ترامپ از سال ۲۰۱۷ تاکنون برای انتخابات مجددش در انتخابات ریاست جمهور آمریکا تلاش و فعالیت کرده است و کمپین انتخاباتی وی تا پایان ماه مه ۱۰۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار کمک انتخاباتی جمع‌آوری کرده است.

جو بایدن فعالیت‌های انتخاباتی خود را در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) گذشته آغاز کرد و ۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار