مدیر اداره نظارت بر دارو و امور داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به عدم قابلیت مصرف متیل ارگونویین تغییر رنگ داده هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیده رضوی مدیر اداره نظارت بر دارو و امور داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به نامه معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو استفاده از متیل ارگونویین تغییر رنگ داده ممنوع است.

او با بیان اینکه، به دلیل ویژگی‌های آمپول ارگونویین و حساسیت آن به اکسیژن همواره احتمال تغییر رنگ آن وجود دارد افزود: در صورت تغییر رنگ، این فراورده قابلیت مصرف ندارد.


بیشتر بخوانید: لزوم ثبت و تائید اطلاعات اقلام مرتبط با کرونا از سوی داروخانه‌ها


رضوی به ممنوعیت تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل‌ها اشاره داشت و اضافه کرد: در نامه دکتر شانه ساز آمده است با توجه به گزارش‌های دریافتی و اخبار واصله، سایت‌های غیرمجازی به نام داروخانه مجازی (با نام‌های داروخانه آنلاین، داروخانه آنلاین مثبت سبز، داروکده، ایزی دارو، سلام دارو و عناوین مشابه) نسبت به تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل (دارویی، تغذیه ای، ورزشی، رژیمی) اقدام می‌کنند.

او با بیان اینکه جرایم و تخلفات مذکور در فضای مجازی، ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت عمومی داشته و اغلب آثار زیان بار آن غیرقابل جبران بوده و حائز شرایط اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نمی‌باشند گفت: ضرورت دارد که به صورت فوری و بدون فوت وقت مراتب مورد پیگیرد قانونی قرار گیرند.

رضوی با رعایت مقررات مربوط به تبلیغ و فروش اقلام غیردارویی از سوی داروخانه‌های حقیقی، مجوز ارائه خدمات آن‌ها توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ناظر محل صادر می‌گردد.

او اضافه کرد: در هر صورت تخلفات احتمالی داروخانه‌های مورد اشاره توسط دانشگاه مربوطه مستقیماً پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار