به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،قاسم جلیلینژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: سامانه "نتسنج" که در این استان راهاندازی شده، امکان مشاهده و ارزیابی مقایسهای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایات و تعرفه اپراتورهای ارایهدهنده خدمات ثابت و سیار را فراهم کرده است.
جلیلینژاد افزود: سامانه "نتسنج" به عنوان سامانه دریافت اینترنت خانگی مجازی وزارت ارتباطات و اطلاعات در استان آذربایجان غربی فعال است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی ادامه داد: در سامانه نتسنج، فرد با توجه به کیفیت اینترنت شرکتهای خدماتی میتواند اینترنت مورد نیاز را برای محل مورد نظر خود دریافت کند.
جلیلی نژاد گفت: با مراجعه به این سامانه و پس از مشخص کردن موقعیت مکانی، میتوان وضعیت اینترنت آن منطقه را در اپراتورهای مختلف بهصورت تقریبی مشاهده کرد که میتواند اطلاعاتی را برای افرادی که در پی خرید اینترنت هستند، ارائه کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی با اشاره به اینکه مشترکان حوزه ارتباطات میتوانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بستههای شرکت طرف قرارداد در سامانه https://۱۹۵.cra.ir/ ثبت کنند، بیان کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامکهای انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.
این مسئول ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۴۸ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی اظهار داشت: ثبتنام تلویزیون اینترنتی رایگان در این استان همزمان با سراسر کشور در راستای افزایش ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات آغاز شده و مردم میتوانند برای استفاده از این امکانات به سایت ادارهکل اطلاعات و ارتباطات آذربایجانغربی مراجعه کنند.
انتهای پیام/ن م