رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان گفت: نخستین دوره کلاس‌های مجازی آموزشی رشته‌های سنتی صنایع دستی در این شهرستان با برگزاری امتحان پایان‌دوره به پایان رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کبری ابوعلی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان گفت: نخستین دوره کلاس‌های مجازی آموزشی رشته‌های سنتی صنایع دستی در این شهرستان با برگزاری امتحان پایان‌دوره پایان یافت.

او با بیان اینکه این کلاس‌ها از سوی مربیان با تجربه بومی بهبهان که دارای کارگاه‌های تولیدی هستند برگزار شده است، افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار گردید، با هماهنگی معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، طی یک دوره یک ماهه که از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده بود، ۵ رشته صنایع دستی به هنرآموزان این شهرستان به صورت رایگان آموزش داده شد.

ابوعلی با بیان اینکه گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی سنتی، میناکاری، قلم‌زنی و کپوبافی عناوین دوره‌هایی بود که به هنرآموزان تدریس شد، اظهار داشت: دوره‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی شهرستان بهبهان برپا شد و طی آن بیش از ۸۰ کارآموز از سوی مربیان بومی آموزش دیدند تا علاوه بر احیاء و زنده نگه‌داشتن هنر‌های سنتی شهرستان، زمینه اشتغال پایدار هنرآموزان صنایع دستی نیز فرآهم آید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال به نام جهش تولید ملی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، بیان کرد: آموزش گلیم‌بافی به کم بینایان نیز با همکاری مربیان باتجربه همچون گذشته انجام گرفت و با پایان یافتن این دوره، گواهینامه مهارتی از طرف اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هنرجویان اعطاء خواهد شد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان، دوره جدید آموزش مجازی صنایع دستی از تیرماه امسال و با آموزش رشته‌های متنوع‌تر آغاز می‌شود و زمان و نحوه برگزاری کلاس‌ها مجدد اعلام می‌شود تا علاقمندان به آموزش این هنر بتوانند از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.