فرماندار مرند گفت: در شهرستان مرند نزدیک به ۵۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۹۰ واحد از آن نیاز به نوسازی دارند که از این میان نوسازی ۲۲ واحد آموزشی ضرورت بسیار بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،گرشاسبی فرماندار مرند در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرند با اشاره به سابقه قدیمی آموزش و پرورش در این شهرستان گفت: در شهرستان مرند نزدیک به ۵۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۹۰ واحد از آن نیاز به نوسازی دارند که از این میان نوسازی ۲۲ واحد آموزشی ضرورت بسیار بالایی دارد.

او  از کمبود فضای آموزشی در شهر مرند انتقاد کرد و گفت: اکنون در شهر مرند به دلیل کمبود فضای آموزشی، تراکم بالای دانش آموزان در کلاس‌ها وجود دارد که باتوجه به احتمال برگزاری سال تحصیلی جدید همراه با شیوع کرونا می‌تواند مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان ایجاد کند.

فرماندار مرند از فداکاری‌های معلمان خیر شهرستان مرند در روز‌های کرونایی تقدیر کرد و گفت: باتوجه به لزوم آموزش مجازی بین دانش آموزان در روز‌های کرونایی، معلمان خیر شهرستان مرند تعداد ۳۵ دستگاه تلویزیون، ۲۵ دستگاه گیرنده دیجیتال و ۲۰ دستگاه گوشی هوشمند خریداری کرده و به دانش آموزان بی بضاعت شهرستان تقدیم کردند.

پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به گسترش رشته‌های فنی و هنرستانی در شهرستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه یک فرهنگ اشتباهی در بین برخی خانواده‌ها و معلمین ایجاد شده است مبنی بر اینکه همگی دانش آموزان باید در رشته پزشکی قبول شوند که این امر موجب بروز بسیاری از مشکلات روحی بین دانش آموزان شده است.

پاشایی افزود: امروزه در دنیا رشته‌های فنی و هنرستانی از پردرآمدترین رشته‌ها هستند که علاوه بر ورود مستقیم دانشجو به بازار کار، موجب کارآفرینی نیز می‌شود.

او در ادامه با اشاره به بروز آسیب‌های اجتماعی در سنین پایین گفت: توجه به پرورش و روحیات معنوی دانش آموزان در اولویت کاری مدارس و معلمین قرار گیرد، زیرا که آن‌ها تاثیر مستقیمی بر دانش آموزان دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.