تأکید حماس بر حق پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین مادری‌شان

جنبش حماس امروز با تأکید بر حق پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین مادری‌شان، با هرگونه تضییع حقوق آنان مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش حماس امروز اعلام کرد با هرگونه راه حلی که شامل نادیده گرفتن پرونده پناهندگان فلسطینی باشد و حق بازگشت آن‌ها را مانند معامله قرن پایان بخشد، مخالفت خواهد کرد؛ چرا که این، حقی فردی و قانونی است که ساقط نمی‌شود.

جنبش حماس امروز به مناسبت «روز جهانی پناهجویان» بر حق پناهندگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین شان و مناطقی که از آن‌ها مهاجرت کرده اند، تأکید و اعلام کرد: زندگی کریمانه پناهندگان، مسأله‌ای بالاتر از سرزمین‌های آزاد شده شان است.

این گروه از تمامی پناهندگان فلسطینی با تمامی اختلافات و تفاوت‌ها خواست تا وحدت کلمه و سرسختی خود را حفظ کرده و این مسأله را از هرگونه اختلافات جانبی دور نگه دارند.

جنبش حماس همچنین از نقش پناهندگان فلسطینی که مبارزه کردند و مانند دیگر مردمان فلسطین، در برابر اشغالگری مقاومت کرده و هویت ملی خود را حفظ کردند، تقدیر کرد؛ همچنانکه این سازمان بر نقش پناهندگان فلسطینی در کار ملی و حق آن‌ها در مشارکت‌ها در زمینه تصمیم‌گیری در خصوص فلسطین و مشارکت در انتخابات شورای ملی تأکید کرد.

حماس در ادامه از تمامی کشور‌ها و دولت‌هایی که میزبان پناهندگان هستند خواست تا به آن‌ها حقوق انسانی شان را بطور کامل اعطا کرده، در زمینه کاهش فشار‌های اقتصادی به آن‌ها کمک کرده و موارد لازم برای بازسازی خانه‌های تخریب شده شان را اعطا نمایند.

حماس در پایان، آژانس آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی) را مسئول اصلی و مستقیم مجتمع‌های پناهندگی دانست و اعلام کرد این سازمان تمامی مسئولیت‌ها در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و تهیه بهترین خدمات را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار