دبیرکل جبهه جهادگران شانس پیروزی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را نزدیک به صفر دانست.

اصلاح طلب‌ها نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ را از پیش واگذار کرده اندوهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی حضور جریان اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شانس جناح چپ در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خیلی ضعیف و نزدیک به صفر است.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: کم تر از یازده ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و شورا‌های اسلامی شهر دوره ششم باقی مانده و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی خودشان را برای رقابت آماده می‌کنند؛ اما از آنجایی که در انتخابات اسفند ۹۸ سطح مشارکت مردم نسبت به دوره‌های پیشین فوق العاده پایین بود و به ویژه پایگاه اجتماعی اصلاح طلب‌ها پای صندوق رای حاضر نشدند؛ لیدر‌ها و رجل سیاسی این اردوگاه هم به اتکای تجربیات گذشته خود نسبت به نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ خوشبین نیستند. کما اینکه عملکرد ضعیف دولت روحانی و شورا‌های شهر منتسب به این جریان نیز مزید بر علت شده است.

دبیر کل جهادگران افزود: جریان اصلاحات یک ارزیابی دقیق از وضعیت پایگاه آرای خود دارد، لذا به دنبال راه گریزی است تا از انتخابات ۱۴۰۰ با کم ترین آسیب بیرون بیاید؛ در مصاحبه‌هایی که اخیرا از طرف فعالان این جریان منتشر می‌شود، اغلب بیان می‌کنند که در انتخابات ۱۴۰۰ با کاندیدای اجاره‌ای وارد نخواهند شد، اما در واقع هدف اصلی از بیان این جمله این است می‌خواهند از زیر مسئولیت عملکرد دولت حسن روحانی فرار کنند؛ در حالی که همه می‌دانند حجت‌الاسلام حسن روحانی مورد حمایت اصلاح طلب‌ها بود و تمامی اعضای دولت خود را از اصلاح طلب‌ها انتخاب کرد.

او ادامه داد: پس می‌توانیم نتیجه گیری کنیم در شرایط فعلی اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات آینده شانس زیادی ندارند، مگر این که اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ دهد.

این استاد دانشگاه در خصوص تاثیر عملکرد مجلس یازدهم بر انتخابات سال آینده نیز گفت: اول این که مجلس یازدهم کارش را تازه شروع کرده است و نتیجه عملکرد آن خیلی نمی‌تواند مورد قضاوت قرار بگیرد؛ مضاف بر این که پایگاه اجتماعی آن‌ها هنوز پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین رئیس‌جمهور ایران کیست؟ + آمار

وی همچنین گفت: اصولگرا‌ها با توجه پیروزی در انتخابات اسفند ۹۸؛ برای انتخابات سال آینده خوشبین هستند و به احتمال زیاد با چند کاندیدا وارد می‌شوند تا در نهایت با ارزیابی فضای انتخابات بر روی یک نفر به اجماع برسند. سید ابراهیم رئیسی، مهرداد بذرپاش، سعید جلیلی، پرویز فتاح و محمود احمدی نژاد از گزینه‌های محتمل اصولگرا هستند. قالیباف هم احتمال دارد در لحظه آخر برای خودش تکلیف کند تا در انتخابات شانس خود را برای بار چهارم امتحان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار