مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای کاشان گفت: افزایش ۲۰ درصدی آب شرب با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت منابع آب چالش‌های بی‌آبی منطقه و شهرستان را تشدید کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی کحال، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای کاشان، با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا طی چند ماه گذشته باعث افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شده و از سوی دیگر منابع تأمین آب شهرستان و منطقه محدود است گفت: از این رو لازم است شهروندان برای این که از نعمت جریان مستمر آب برخوردار شوند مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی گرفته و از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

او، با اشاره به هفته (یکم تا هفتم تیرماه) صرفه‌جویی در مصرف آب و توجه جدی به مدیریت مصرف و تفاوت آن با سال‌های گذشته افزود: البته توجه جدی به مدیریت مصرف قائل به بازه زمانی محدودی نیست و گستره زمان در همه روز‌های سال را در بر می‌گیرد.

به گفته او، هر روز هفته صرفه جویی در مصرف آب به جهت ضرورت و اهمیت ارکان و ساختار‌های مدنی و اجتماعی آن با تلاش جمعی به عنوانی نامگذاری شده است.


 

عناوین روز‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب


مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای کاشان، تصریح کرد: یکم تیرماه روز اول هفته‌ی صرفه‌جویی با عنوان «مدیریت مصرف آب و برق و خانواده» با تعیین اهداف «فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف» و «افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف» و «افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف» است.

کحال، «مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه»، «مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها»، «مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست» را از عناوین نامگذاری شده روز‌های دوم تا چهارم این هفته برشمرد.

او، روز پنجم را با عنوان «مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی» ذکر کرد و گفت: روز ششم «مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی» و روز پایانی با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.

 


برنامه آبفای کاشان در هفته صرفه جویی آب


مدیر روابط عمومی وآموزش همگانی کاشان، برگزاری «نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه»، «اکران بنر (استند وبیلبورد) با مضامین صرفه‌جویی درمصرف آب در سطح شهر»، «درج شعار و پیام‌های صرفه‌جویی در نشریات محلی وجراید»، «توزیع بروشور وبسته‌های واشرآب در نمازجمعه»، «پخش تیزر، موشن گراف و انیمیشن در شبکه‌های اجتماعی» را از تعدادی از برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب آبفای کاشان یادآور شد و گفت: «حضور مسئولین ومتخصصان حوزه آب وعلوم اجتماعی در برنامه‌های رادیو و تلویزیون»، «اهدای جایزه به مشترکان کم مصرف» و سایربرنامه‌های فرهنگی-تبلیغی با هدف جلب مشارکت شهروندان در مصرف بهینه آب از دیگر برنامه‌های ویژه هفته صرفه جویی درمصرف آب در کاشان است که همزمان باسراسر کشور از اول تیرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.