شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه ماده واحده نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی اصلاحیه ماده واحده نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران در دستور کار دویست و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران که فردا یکشنبه (یکم تیر ماه) برگزار می‌شود، قرار می‌گیرد.

در دلایل فوریت بررسی طرح آمده است، با عنایت به مکاتبات انجام شده از سوی شهرداری تهران مبنی بر وجود برخی ابهامات و سر درگمی در اجرای آن از سوی شهرداری و نیروی انتظامی و با توجه به اینکه جامعه هدف طرح پیشنهادی شامل جمعی از اقشار آسیب پذیر شهر تهران (جانبازان، سالمندان، دانش آموزان و دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، سربازان در حال انجام خدمت وظیفه عمومی، بازنشستگان) است، لازم است پیشنهادات ارائه شده در شورای اسلامی بررسی و با قید دو فوریت تصویب و پس از آن جهت اجرا ابلاغ شود.

در تبصره یکم اصلاحیه آمده است، شهرداری تهران مجاز است جهت افراد به شرح ذیل به میزان مشخص تخفیف اعمال کند.

کارت ویژه والدین و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد جانبازی به بالا و معلولان به صورت رایگان باشد.

کارت ویژه منزلت (ویژه سالمندان ۶۵ سال و بالاتر) با تخفیف ۹۰ درصد

کارت ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ساکن در شهر تهران با تخفیف ۵۰ درصد

کارت ویژه سربازان در حال انجام خدمت وظیفه عمومی در یگان‌های مستقر در شهر تهران و یا ساکن شهر تهران با معرفی مراجع ذی صلاح با تخفیف ۸۰ درصد

کارت ویژه پیشکسوتان عضو صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران کشور و هنرمندان با تخفیف ۵۰ درصد

کارت ویژه بازنشستگان و وظیفه بگیران شهرداری تهران با تخفیف ۹۰ درصد

مبلغ اعتباری کارت بلیت تخفیف دار یکپارچه و سقف سالانه تعداد سهمیه مشمولین تخفیف به پیشنهاد شهرداری تهران و با کمیسیون عمران و حمل و نقل و فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون مشترک مذکور و تعیین شود.

مبالغ تخفیف داده شده به صورت ماهانه و بر اساس صورت وضعیت شرکت بهره برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی به اداره کل امور مالی شهرداری تهران پرداخت شده تا نسبت به پرداخت ۱۰۰ درصد مبالغ به شرکت‌های ذکر شده اقدام کند.

کارت بلیت‌های تخفیف دار پس از اتمام مبلغ اعتباری با هزینه شخص متقاضی و با نرخ معمول قابل شارژ مجدد است.

پیش تر محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: لازم است مراجع مرتبط با اقشار خاص مانند بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و دیگر نهادها تخفیف اعمال شده برای کارت بلیت افراد تحت پوشش خود را پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار