قادی پاشا گفت:سال گذشته ۲۸ هزار حادثه کار داشته ایم که نسبت به سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود قادی پاشا معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری این سازمان که صبح امروز در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد اظهار کرد: آزمایشگاه کهریزک که رتبه اول در خاورمیانه را دارد و بحث حادثه هواپیمای اوکراین در این آزمایشگاه با حداکثر توان در کمتر از یک هفته احراز هویت را انجام دهند.
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: سال گذشته ۲۸ هزار حادثه کار داشته ایم که نسبت به سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است و بیشترین حادثه کار در قم، یزد و اصفهان و کمترین در گرگان، سیستان و بلوچستان بوده است.

وی با اشاره به خودکشی گفت: در بحث خودکشی ۵ هزار و ۱۴۳ مورد بوده و از آن میان ۱۵۱۷ مورد زن ۳ هزار نفر مرد بوده اند.

قادیر پاشا ادامه داد: استان های  کهگیلویه و بویر احمد ، ایلام و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی و خراسان رضوی و شمالی کمترین میزان خودکشی را داشته اند همچنین حلق آویزی و استفاده از سموم با ۲۱ درصد و بیشترین نوع خودکشی بوده اند و سن ۳۰ تا ۳۹ سال و سپس سن ۱۸ تا ۲۴ در رده‌های اول خودکشی قرار دارند.


 برگزاری آزمون سازمان پزشکی قانونی در شهریور ماه

در ادامه نشست رضا حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی گفت: در حوزه منبع انسانی پتانسیل نیروی انسانی ما ۳ هزار نفر است.

وی ادامه داد: شهریور ماه امسال آزمونی برگزار می‌شود و ۲۰۰ نفر در این آزمون جذب می‌شوند و قول‌هایی داده شده تا بعد از آزمون هم بتوانیم نیروی مورد نیاز خود را جذب کنیم.

حاج منوچهری گفت: ۲۰ هزار متر مربع به مجموعه سازمان اضافه شده است و کمیسیون‌های پزشکی ما به ویدئو کنفرانس تجهیز شده است.

در ادامه نشست غلامرضا حسن زاده رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اظهار کرد: سال ۹۸ آموزش همگانی در سازمان پزشکی قانونی آغاز شد و ۷۲ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی منتشر کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: راه اندازی سیستم اهدای پیکر برای مقاصد آموزشی راه اندازی شد و دفتر مطالعات فقهی درباره مباحث حقوقی و فقهی وجود دارد.

وی گفت: میز اتوپسی مجازی، نرم افزار‌های روان پزشکی قانونی، نرم افزار بازسازی صحنه جرم و ساخت جعبه حمل آلت قتاله در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه نشست رضا رئوفیان رئیس بانک اطلاعات ژنتیک ایران اظهار کرد: در بحث توسعه ذخایر با همکاری سازمان زندان‌ها انجام شد و در بحث کشف جرم و امکان دسترسی پایگاه داده مرکز هویت ناجا با ما ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: در حوزه نرم افزار با همکاری نیروی داخلی توانستیم کار‌های خوبی انجام دهیم و به کشف جرم بپردازیم.

سعید شاه حسینی رئیس بانک سلول بافت و عضو هم در ادامه نشست گفت: هدف ما این است که در پیوند اعضا و با ساخت بافت بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تحقیقاتی کار انجام می‌شود و مراکز دانشگاهی از نمونه‌های بیماری خاص خود استفاده می‌کنند و به نیروی طبیعی دسترسی ندارند، اما سازمان پزشکی قانونی می‌تواند نیرو‌ها را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد و همچنین در حوزه درمان انواع بیماری‌ها هم نمونه‌ها به پزشکان کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار