تبدیل شبکه برق سروآباد به کابل خودنگهداربرق

مدیر توزیع نیروی برق سروآباد از تبدیل بیش از چهار کیلومتر شبکه برق شهرستان سروآباد به کابل خودنگهدار برق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پیمان زارعی مدیر توزیع نیروی برق سروآباد گفت: در راستای حل مشکلات مهم شبکه برق از جمله رفع ضعف ولتاژ برق مشترکان روستایی، جمع آوری سیم برق غیرمجاز، جلوگیری از سرقت سیم برق، کاهش تلفات و اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده و سیمی، شبکه‌های برق به کابل خودنگهدار تبدیل شدند.

او افزود: در این راستا ۲ هزار و ۷۶۰ متر از شبکه سیمی برق روستای دزلی از بزرگترین روستا‌های سروآباد به کابل خودنگهدار تبدیل شد که باتوجه به اجرای طرح هادی در این روستا ضروری بود شبکه برق آن نیز اصلاح و مشکل ضعف ولتاژ با تبدیل شبکه سه سیمه به پنج سیمه انجام شود.

مدیر توزیع نیروی شرکت برق سروآباد یادآور شد: برای اجرای این پروژه در مجموع ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت برق هزینه شد و بسیاری از منازل و ساختمان‌های این روستا که در مسیر حریم برق بودند، رفع حریم شدند.

زارعی بیان کرد: با اجرای این پروژه در روستای دزلی بستر سازی جهت نصب و راه اندازی یک دستگاه ترانسفورماتور دیگر و تزریق آن به شبکه برق فراهم شد و در برخی از مسیر‌های این روستا شبکه‌های سه سیمی به پنج سیمه تبدیل شد.

او ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ متر شبکه برق روستای کانی حسین بگ بخش مرکزی نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شد و شبکه فشار ضعیف برق این روستا نیز اصلاح شد.

مدیر توزیع نیروی برق سروآباد گفت: برای اجرای شبکه کابل خودنگهدار این روستا اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون ریال هزینه شد که از مهمترین مزایای آن می‌توان به رفع حریم تعدادی منازل مسکونی این روستا و تامین روشنایی معابر کوچه و پس کوچه‌ها آن اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.