مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳ هزار ۲۴۴ معاینه نزاع در ۲ ماه امسال در مازندران انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۳ هزار ۲۴۴ معاینه نزاع در  ۲ ماه امسال در مازندران انجام شد، گفت: آمار مراجعان نزاع امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشت.

او افزود: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان ۲ هزار ۱۳۳ نفر مرد و بقیه زن هستند.


بیشتر بخوانید: زخمی شدن ۱۳ نفر در یک درگیری در میاندورود / دستگیری عوامل نزاع در کمتر از ۶ ساعت


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری با عدد ۶۵۶، بابل با عدد ۴۷۱ و آمل با عدد ۳۳۶ نفر و کمترین موارد نزاع در شهر فریدونکنار با عدد ۵۵ نفر ثبت شده است.

نزاع و درگیری دلیل اصلی مراجعه افراد به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، افزود: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

دکتر عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت و گو و تفاهم، مشکلات را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.