رئیس کمیسیون معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از مرمت یک خانه تاریخی برای احداث خانه ادبیات در محله شیخداد یزد خبر داد.

خانه ادبیات به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمرانشورای اسلامی شهر یزد گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حال مرمت و بازسازی یک خانه قدیمی در محله شیخداد است.

او افزود: این خانه به نام خانه ادبیات یزد نام گرفته تا محفلی برای شعرا و اهل ادب فارسی باشد.

عباسی هرفته اظهار داشت: مساحت این خانه ٣٠٠ متر است و مانند بسیاری از خانه‌های قدیمی دارای الگوی حیاط مرکزی استو بخش‌های مختلفی مانند تالار، هشتی، دالان و اتاق سه دری دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری متعهد به راه اندازی خانه ادبیات یزد شد و بر این اساس یکی از خانه‌های تاریخی انتخاب می شود تا رابطه موضوع و محمول در آن رعایت گردد.

او با بیان این مطلب که پیش از این بیشتر سرمایه گذاری‌ها در محلات مرکزی بافت تاریخی انجام شده و یک بار اضافه بر ظرفیتی برای این محلات بوده افزود: به منظور پخش متوازن اعتبارات، سرمایه گذاری در محلاتی از بافت تاریخی که پیش از این کمتر مورد توجه بوده مانند محله شیخداد در دستور کار قرار دارد.

عباسی ادامه داد هزینه مرمت این بنای تاریخی که شامل دو طبقه زیر زمین و همکف است، ٧٠٠ میلیون تومان بوده و از ابتدای خرداد ماه کار مرمت بنا آغاز شده و امید است تا پایان سال جاری به اتمام رسد.

محسن عباسی هرفته اظهار داشت: هدف از احداث خانه شعر و ادب یزد این است که جوانان یزدی با گنجینه شعر و ادب فارسی بیشتر آشنا شده و اهالی فرهنگ و ادب نیز از عزلت بیرون آمده و در این خانه به هم اندیشی و هم افزایی بپردازند.

او افزود سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در سال‌های اخیر در زمینه احیا و رونق بافت تاریخی پیشگام بوده که این امر جای تشکر و قدردانی دارد.

محله شیخداد یزد زمانی اقامتگاه خواجه حافظ شیرازی، شاعر غزل سرای قرن هشتم هجری قمری بوده و امید است که پیوند این شاعر بزرگ با محله شیخداد زمینه‌ای برای رونق محفل ادبا و شعرا در این محله باشد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار